torsdag 10 maj 2018

Ormår....

Nu kör vi.....


Jag lät bli morgonlöpningen och lämnade byn efter att Mollie åkt till skolan. Jag skulle träffa en vän som jag inte träffat på länge. Vår vänskap började på ett väldigt speciellt sätt. Det var nämligen så att jag blev polisanmäld och polisen som kom för att förhöra mej var denna kvinna.
Polisförhöret hölls och den märkliga situationen gjorde att vi fattade tycker för varandra och ledde alltså till denna vänskap. Jag funderade på det under min färd till hennes hem, att busen och polisen blev vänner och har nu varit det i över sju år. Fantastiskt.
Jag märkte under vår frukostdejt att jag saknat henne väldigt. Vi bubblade på om det mesta, allt från droger, kriminellahandlingar till barnkalas och kärlek. En härlig förmiddag alltså.
Vi kramades hej då och lovade att höras och ses snart igen.
Jag kom hem och mötte upp mitt mys när hon kom hem med taxin.
Mormor och morfar har kommit hem från ännu en resa och självklart ville vi hänga med dom en stund.

Vi tog fram vattenspridaren och Mollie och kamphundarna lekte en stund med vattnet. Sommarminnen väcktes till liv med full kraft.
Vi tog en promenad men vi fick avbryta den lite för tidigt. Ormet kryper, mycket ormar i år och jag har inget större sug i att bli biten av en huggorm när jag är långledig, tja inte annars heller tror jag.

Vi klippte gräset och för dagen gjorde vi det tillsammans. Mollie satt i mitt knä, hon styrde och jag skötte pedalerna. Dubbelt så bra klippt alltså.
När vi för dagen gick in och stängde ute sommarkvällen så började myset pyssla. Jag tog tag i dammsugningen. Ett måste nu efter hundvaktningen. Hela palatset sögs rent och gosse vad skönt det var att få bort sandlådesanden som dom små inneboendena asat in.

Chilledill i soffan och uppladdning för ännu några dagars ledighet ;)
Oförskämt lättlevt.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar