måndag 28 maj 2018

Stolta mamman.....

Uppvaktad...



Det är lika märkligt att ett barn kan vakna upp med hög feber till att nästa dag vakna upp piggare än nånsin, hur är det ens möjligt?
Mollie kvittrade som en liten lärka klockan fem på morgonen, jag kvittrade dock inte lika mycket, jag var helt slut och jag ville absolut inte gå upp. Men hon ville, hon ville gå ut och lägga sej på altanen, så det gjorde vi. Täcke och kudde sen la vi oss skarfötters. Hon pratade oavbrutet och jag hörde tillslut inte ens vad hon pratade om, jag somnade och hon pratade på. Det kändes precis som om hon var tvungen att prata i kapp allt sen dagen innan.

Matintaget under dagen var groteskt, en skinkmacka, en stor tallrik men kyckling potatis och sås välte hon ner innan klockan ens hade slagit åtta. Jag tog en kopp svart och tittade på henne när hon glupskt åt upp alla maten. Vilken skillnad, hon log, hon skrattade och hon pratade. Snabba vändningar alltså.

Vi körde till affären för det skulle köpas morsdagspresent, Jag skulle köpa till min mor och myset till sin. På vägen till affären satt hon med en 50-lapp i handen. Hon tittade på pengen och sa.
- Snygg kille det där han hade nog passat till mormor.
Jag skrattade rakt ut när jag kollade på Evert ;)
Hon handlade upp hela pengen och gåvan jag fick var en handtvål, ett hjärta och en fjäril. Jag fick ett fint kort som hon gjort på samverkan i skolan, hon hade målat och skrivit så fint. Det är en givmild lite tjej jag har.

Jag fick ett sms skickat till mej som gjorde mej väldigt rörd. Texten löd.
Idag tänker jag på någon som är stark, som utstrålar pondus, respekt och medmänsklighet. Det största av allt är att hon är mamma. Stor kram till dig <3

Det är nog så att kvinnor som själva är mammor vet och förstår vilken styrka och vilket mod som faktiskt krävs ibland för att klara av att ensam ta hand om ett barn. Med såna texter skickade till mej, det ihop med att se min dotters välbefinnande stärker mej klart väldigt. Jag känner mej otroligt stolt. Jag känner att Inget är omöjligt i bland är det bara lite svårare.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar