tisdag 8 maj 2018

Opaxad.....

I bland måste man vända blicken uppåt..


Ja jag borde skämmas men nä jag har inte vett till det.
Men att det är högsommarvärme dag ut och dag in och jag är ledig från alla förpliktelser är ju helt otroligt.
Jag började med en mil i löparskorna efter att jag vinkat av min dotter i taxin.
Hem kom jag full av energi och jag gav mej ut bums igen. Hundarnas tur att få en tur på berget. Så skönt att gå fram sakta och varligt. Jag hinner liksom se allt då, eller i alla fall nästan allt.

Jag hade några måsten för dagen men dom måstena var inte värre än att jag kunde förhandla bort dom med mej själv. I stället kokade jag kaffe, tog med mej en termos ut det ihop med skorplådan. Sen parkerade jag mej väldigt lättklädd i en brassestol och där satt jag. Ja jag bara satt och njöt av livet i sin enkelhet.

Mollie kom hem och med sej hade hon en väninna. Det var bus från start till mål. Dom lekte med hundarna och dom satt och "snackade" på Mollies rum. Jag blev utesluten så var hamnade jag? Jo i brassestolen.
Väninnan åkte hem och vi drog till stan för lite shopping. Inköp av en påse glass gjorde att vi fick skynda oss hem. Givetvis skulle de smakas av glassen. Det är ju ett måste det.

Jag fick ett meddelande från en böna på instagram men frågan om min relationstatus. Hon undrade om det var läge att fråga efter en dejt. Svaret blev att jag är Supersingel, jag är inte paxad än, men jag dejtar på i ett bra tempo vilket gör att det känns väldigt hoppfullt gällande en förändring på min relationstatus. Men alla dörrar är fortfarande öppna.
Jag fick även samma fråga från en journalist och ja hon fick samma svar hon. Fast henne ville inte jag dejta ;)

Vilket liv jag har just nu....

Jockarp.

3 kommentarer:

  1. Kan inte annat än skratta lite åt dina raka svar till ev dater. De säger allt, ärliga och kloka 🙏🏻👍🏻

    SvaraRadera