tisdag 29 maj 2018

Sädesärlor.....



Mollie ville ha middagsmat till frukost, så det blev det. Jag tror hon ligger efter lite gällande maten sen febertoppen. Pigg är hon och äter friskt. Det är bra det.
Jag lämnade henne vid taxin och gav info om att jag skulle inte komma och hämta henne förrän 16:30. Det blev en ovanligt sen hämtning men jag hade en utbildningsdag, eller rättare sagt tre utbildningsdagar framför mej.
Kursen var intressant ämnet var arbetsmiljö och det var ett glatt gäng, det gör minsann mycket för lärandet det.

Jag hämtade upp mitt mys och vi hade en sagolikt härlig kväll. Bara hon och jag. Vi tände grillen, delar av lilla grisen lades på gallret, det doftade underljuvligt.
Mollie skulle fixa efterrätten och gick fullständigt bananas i köket, Jag fick inte vistas där, och ja, jag förstår nog varför.
Hon plockade blåklint som hon satte i en vas och ställde ute på bordet. Ja det dukades upp som värsta Nobellmiddagen.

Vi åt sen tog vi en badminton match, Mollie skrattade så hon höll på att krypa hur skinnet när jag buttert ställde henne frågan om: Stod jag där eller? när fjädern landade 100 meter från platsen där jag stod parkerad.
Vi tog en promenad ner på Vesan och sädesfälten var bedårande vackra. Dom böljade för vinden likt ett gigantiskt grönt hav. Jag log och kände ett välbehag rusa igenom min lyckliga kropp. Vilken plats vi bor på.
Mollie kallade axen för sädesärlor, jag bara flinade åt henne och ruffsade om henne lite i håret.
Vi traskade pratandes hem genom kastanjeallén upp mot palatset. Gosse vilken kväll, vilket liv, vilken plats. Det var nästan så jag blev religiös :)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar