fredag 11 maj 2018

Oplanerad tid.....

Multitasking.....


Uppstigning, frukost och chill. Klockan närmade sej 10:30 och då skulle Mollie åka till en kompis. Jag gav henne lift och jag pratade med föräldrarna om att vi skulle höras under dagen när hon skulle hämtas.
Hem och bilen parkerades, löparskorna på fötterna och för dagen tog jag en tur till stan, jag behövde se vatten.
Jag hade precis tagit mej hem igen då Mollie ringer. Attan nu har det hänt något var min första tanke.
Inget hade hänt men frågan om hon fick övernatta kom. Ja självklart hjärtat får du göra det blev mitt svar. I nästa sekund funderad jag på vad som skulle hända med mej.

Jag tvättade bilen och motorcykeln sen körde jag in med ett övernattningskit till myset, salami chips och rökt skinka till frukosten beställdes så det fick jag ju ombesörja ;)
Jag drog vidare med en specialblandning propplösningsmedel till min vän andra sidan berget. Total stopp i avloppet och det problemet skulle vi styra upp. Vi chansade med blandningen, ingen minns en fegis så vi slängde i ett par skopor och spolad. 10 sekunder senare var stoppet åtgärdat. Det finns inget vi inte klarar av ;)
Vi satt och blurrade i några timmar i söderläge sen tackade jag för mej.

Jag drog hem la  mej i badkaret en stund. Jag funderade på hur jag mådde och hur situationen var. Jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mej till utan Mollie, det var en så extremt ovanlig situation. Det har varit hon och jag så länge nu så när det ruckas så gungas min värld något. Jag planerar alltid dagarna utifrån att hon ska ha det bra, att jag ska ha det bra och att alla saker som ska göras görs. Men nu var allt gjort och Mollie var inte hemma.

Efter badet hoppade jag på cykeln. Jag trampade en timme, tog en sväng till stan. Jag funderade på om det någonsin hänt att jag cyklade utan att jag hade ett mål. Det är ju sånt som gamla människor gör. Cyklar för nöjes skull. Herregud är jag så gammal ;) Ja tydligen, eller är jag bara lite ovan vid att ha så mycket oplanerad tid. Jag måste nog lära mej det men det kan ta lite tid. Det är ju trots allt 7-8 år sedan jag hade all denna tid utan ansvar. Kanske att jag ska umgås med människor utan barn, dom måste ju vara fenomenalt bra på att veta vad man ska göra om man har oplanerad tid. Så har dom ju det jämt tänker jag.
Ja jag fick smaka på känslan frihet men jag var inte helt tillfreds med känslan, hon var saknad Mollie.

Jag funderade även på mat. Tanken for förbi om att jag skulle gå på restaurang, sitta ner ett par timmar och bara trycka i mej precis det jag ville på det hak som jag själv valde, inget barnanpassat. Men nä jag drog hem och brassade stekt falukorv och makaroner i stället. Gosse så gott.

I sängen befann jag mej runt 21 snåret, då ringer Mollie, hon var uppspelt och babblade på i en ryslig fart. Vi sa god natt och att vi älskad varandra sen la vi på luren. Jag log lite åt samtalet. Så underljuvligt att höra hennes glädje. Min stora tjej.

Min kväll.....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar