söndag 20 maj 2018

Lekande lärande...



Ännu en dag på barnfestivalen. Vi körde ner tidigt ihop med våra vänner. Det börjades bums med en fight på en uppblåsbar arena. Det hoppades lite i hoppborgarna och vidare gick Mollie och jag för att göra en fågelholk. Det är ett inslag jag gillar väldigt. Snickarlinjen är behjälpliga och visar hur bitarna ska sättas ihop.
Mollie testade bågskytte vilket jag också var lite sugen på. Spännande med saker man inte provat innan.

Vi gick till badet som för dagen hade öppet. Mollie hoppade i och sa att det var varmt, jo tjena. Hon åkte vattenrutschbanan några varv, simmade lite och kom upp igen: hon klädde på sej och vi gick vidare för att testa rullskidor. Även det var något jag gärna skulle testat om inte....Humf.
Mollie tycket det var kul och det gick förvånansvärt bra för att vara första försöket, hon slog i backen en gång men det är ju oftast av smällarna man lär sej ;)
Något som jag såg som den allra bästa aktiviteten var rullstolshandboll. Det var delar av det svenska landslaget som stod för matchen med kidsens. Mollie var grym i stolen och dom pratade vitt och brett med dom som satt i stolarna ofrivilligt. Jag passade på att prata med gänget och det vare verkligen ett härligt gäng, det var extremt högt i taket och dom skämtade om sina handikapp och med oss som var gående. Verkligen en härlig stund.



Vidare testades det på sopsortering, bollkastning, dragkamp och även några rundor med orientering.
Vi lämnade festivalområdet och körde till stan en vända och gick på burger king. En fin avslutning med våra vänner. En kram sen skildes våra vägar.

Myset och jag körde hem och hon började bums måla på sin fågelholk, hon satte in fågelfrö och vatten till fåglarna i den nymålade holken sen sattes den upp ;) Själv förberedde jag mej för nattjänstgöring i vedsvängen 12 h skulle avverkas och det i inre tjänst. Hua.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar