onsdag 9 maj 2018

Liraren....



Jag vaknade upp mitt i natten av ett oidentifierat ljud från palatsets största rum. Jag kände inte igen ljudet men jag kände bums att det inte var bra.
Jag gick in i rummet och hittade en av kamphundarna i kramper. Ett Epileptiskt anfall. Jag satte mej bredvid honom och klappade honom lugnande. En tanke for igenom huvudet. Skulle jag behöva vara begravningsentreprenör också, den detaljen ingick inte i dealen när jag lovade att passa de bägge hundarna. Mollie sov sej igenom hela anfallet vilket jag var glad över. Han hämtade sej och vi gick ut en runda. Och från att känt en massiv trötthet över att kanske behöva begrava den lille hunden till att öppna dörren och gå ut under en massiv stjärnklar himmel. Det var en magisk natt. Jag ville inte gå in igen. Det var enastående vackert och luften kändes så frisk. Fåglarna höll låda. Ja allt var perfekt.

In och attack sova en liten stund till sen var det dags för skola igen. Vi satt på trappan och väntade på taxin när jag ser ett spindelnät. Min nyfikenhet väcktes till liv. Jag frågade Mollie om hon visste vad spindelnät bestod av. Hon visste det inte men hon sa att det kom från spindelns rumpa. Jag blev ännu mer nyfiken så jag fick googla. Tydligen består nätet av protein-baserad silke. Ja så nu vet vi det :)

Jag fortsatte dagen med en löptur och efter det en hundpromenad. Vilka rutiner jag ligger inne med just nu. Härliga rutiner. Jag parkerade mej således också i brassestolen en stund med en kopp kaffe efter den avslutade promenaden.
En dusch och sen var jag redo för att hämta myset från skolan. Hon hämtades eftersom vi hade ett uppdrag. Mormors bil skulle parkeras i Kristianstad för att dom skulle kunna ta sej hem från tåget när dom anländer. För att lösa logistiken så fick en vän agera taxi till oss. Men vi skulle göra av med en hel hög med pengar innan vi åter var hemma på Jockarpsk mark. Mollie gick bananas i leksaksaffären och i skoaffären. Jag gick bananas i godishyllan så jag var lite skyldig jag med :)

Lift hem med vännerna, vi lirade lite boll och en hundpromenad fick avsluta kvällen. En magnifik dag som stavas njutning.


Nya bollen....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar