lördag 19 maj 2018

Crazy woman....



Fulla av förväntan vaknade vi upp till ännu en fin högsommarvarmdag. Vi skulle på äventyr. Klockan nio skulle vi vara på plats på Strandvallen för att gå på barnfestivalen.
Vi mötte upp Mollies klass och fick med oss dom barn som skulle ingå i vår grupp. Vi började med en snabb fika sen drog vi iväg. Ansiktsmålning, hårpiffning, hoppborg och labyrint tävling. Detta diskade vi undan innan vi gick ner till stranden för att fånga lite olika små vattendjur. Naturbingo, inte varje dag man lirar det. Vi testade cykelbana och hinderbana. Vi kastade bajs i toalettstolar och vi åt glass.
Lunch i form av hamburgare och leken fortsatte. Vi kom till en station där man kunde hugga ut sitt namn i en sten, likt en runsten. En väldigt bra station tycker jag, dessa saker tillhör vår historia men är ändå viktiga att förstå. Att allt inte alltid sett ut som det gör nu.
Gruppen hade en fin dag och klockan 13:00 vinkade vi hej då till klassen och åkte hem.

Jag är så extremt trött just nu, jag tror att det beror på smärtan i armen. Så fort jag sitter ner så håller jag på att somna. När vi kom hem la jag mej på soffan och somnade bums. Jag känner inte igen min kropp riktigt men just nu lyssnar jag på den. Vill den vila så får den vila. Klokt tror jag ;)

Den kära programlederska till bonde söker fru hörde av sej. Hon var nyfiken på mitt dejtande, hur det framskred. Hon undrade ju självklart också hur det var med mej. Efter infon om min skateboardkarriär sa hon bara "Crazy Woman" Hehe ja typ så ;)

Mollie skulle på kalas på ridskolan i stan, jag körde in henne och hon ville inte att jag skulle stanna. Jag sa hej då och körde hem och tvättade bilen. Det tog tid men det gick bra. Vänster arm i vila och höger fick fnatta på.
Jag körde in till stan igen och parkerade mej vid brofästet. Där satt jag ett par timmar och tittade på änderna som simmade förbi. Jag tittade på människorna som passerade och en del växlade jag några ord med. En skön stund i stan fast mitt i naturen. Underljuvligt.

Dåtid....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar