onsdag 4 september 2019

Cello....

Viktigt innehåll i den....


Trött som en gnu vaknade jag halv sju. Jag skulle gärna legat kvar i bingen en stund till men livet väntade mej.
Upp och frukost skulle serveras. När det stod framdukat på bordet väckte jag myset.
Halv åtta vinkade jag av henne vid taxin sen for vi på ett varsitt håll. Jag hade dagen inplanerad med möten. Dagen gick fort och vips var hon halv fyra. Jag kände att jag behövde öka tempot, inom affären och investerade i lite grill till Mollie. Det väntade grillkväll med scouterna.

Hem och jag mötte min dotter, hon packade sina grejer och scoutskjortan tog hon över axeln. Hon var redo.
Innan knopgänget skulle träffas så var det dags för Mollies första Cello lektion. Hon var förväntansfull och pirrig.
Vi hälsade på fröken och hon visade instrumentet. Jag blev smått förälskad, vilket otroligt vackert instrument. Och som det lät. Hon spelade ett par stycken för oss och det var magiskt. Tänk vilken rikedom att kunna spela. Jag satt helt hänförd på min stol.

Mollie fick sin Cello i famnen och hon började spela, hon fick lära sej strängarna och självklart lyssnade även jag observant på fröken när hon berättade. Det var spännande.

Cellon i sitt fina fodral och in i bagaget i bilen sen bytte hon likt stålmannen om, ingen cape men scoutskjortan åkte på i full fart. Vi hämtade upp en kompis och sen bar det iväg.
Jag lämnade tjejerna och gav mej ut på en milsrunda i löparskorna. Det var en skön tur, ingen stress ingen press. Jag lullade mest runt med ett leende på läpparna och benen trumma på.

Tjejerna hämtades upp igen och vi tog pizza med oss hem för att äta på undantaget. Mollie skulle givetvis provspela på cellon för mormor och morfar, hon var så stolt.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar