lördag 21 september 2019

Tokig typ....




Vi lämnade byn tidigt och hade siktet inställt på staden Karlstad. Fem timmars körning på dryga sega vägar.
Mollie satt och spelade spel och jag spelade musik.
Vi kom fram lagom till lunch och jag välte i mej en mycket god pasta Carbonara sen drog vi oss vidare mot Sandgrund och Lars Lerins vackra konst.
vi strosade runt en timme på museet.

Vi gick ut och Mollie lekte lite på en närliggande lekplats sen var det in i bilen igen och vi rullade vidare mot Norge och Oslo som var dagens mål.

Vi checkade in på hotellet, slängde av väskorna och snabbt var vi ute igen. Jag var tvungen att hämta nummerlappen till maratonet. Givetvis fick jag fel adress så vi irrade runt med bilen på helt fel ställen. Att staden var enkelriktade eller totalt avstäning gjorde det hela ännu mer besvärligt.
När jag kom på misstaget försökte jag ta oss till rätt ställe men det var helt omöjligt för mej. Jag höll på att bli vansinnig innan jag ännu en gång parkerade kärran i Hotellets P-huset.

In i en taxi och mot Expo-mässan.
Lappen fick jag tag på men jag var tjurig.

Vi strosade vägen hem genom Oslos gator och tog en kaffe på, Karl Johans.
Ett tag under dagen avskydde jag Oslo men efter promenaden på den folktäta gatan blev jag på lite bättre humör och såg fram emot helgen i staden.

Tidigt hem till rummet, uppladdning i form av mängder med vätska och tidig sänggång.



Jockarp.

1 kommentar: