onsdag 18 september 2019

Plugghäst....



Det var skoldags för mej. En bra grej det där att föräldrarna får vara med en heldag i plugget varje termin.
Det första vi gjorde var att gå och tjena på mat-tanten och kolla upp vad som skulle serveras till lunch. Fisk och det lät perfekt det.
Första lektionen var matte, Mollie är grym på räkning. Vi är olika där, väldigt olika, hon imponerade stort på mej.
Rast och vi spelade King, väldans kul och jag var förvånad över att regler och domsluten följdes. En trevlig aktivitet där alla fick vara med, även jag ;)

Resten av dagen var det syslöjd för min och Mollies del. Det var roligt och för första gången i livet gjorde jag en makrame. Grymt imponerad av mej själv och även att jag kunde visa och hjälpa kidsen.
Innan fisken skulle intas så var de Cellolektion, det gick fin och Mollie var fokuserade och jobbade på.
Middagen intogs sen var det lite rast innan vi fortsatte med slöjdande.

Vi hämtade Cellon och en kompis som skulle följa med sen tackade vi för dagen.
Ner till stan för att gå till bibblan. Vi lärde oss nyheten (som är ett år gammalt) att låna böcker själv genom en station. Mollie fick sitt egna lånekort och hon var mäkta stolt över det.
Vi träffade även en journalist från Svenska dagbladet som skulle skriva om situationen i Sölvesborg angående Regnbågsflaggan.

Hem till byn och jag lagade käk till barnen och förberedde för scouterna. Dom skulle vara vid sina kojor i skogen men när jag körde dit dom så öppnade sej himlen och den höll sej öppen en timme. Vi vände hemåt och jag tog en löptur på berget medans Mollie spelade Skip-bo med mormor.

Nattjänst i vedsvängen väntade så jag kramade om mitt mys, sa god natt och drog vidare i livet.
Sammanfattningen, en bra dag och inte sämre blev den av att Herr Winnerbäck överraskade med att släppa en ny singel.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar