torsdag 19 september 2019

Dom goda tingen.....



"Good things happen to good people"
Ja men visst är det så....Och sleven av det icke goda har jag ju redan fått.

Saker som sker i vardagslivet reflekterar man sällan över, jag gör det ibland och när det sker träffar det ofta som en bomb i huvudet på mej.

För lite sömn efter nattjänst men vackert väder fick mej att pallra mej upp, kaffe intogs och jag gick ut på berget.
Och där, slog de mej att jag måste varit väldigt god ;) med full kraft träffades jag av vackerheten. Björkarna började skifta färg, gulnade blad framför mej, solen strålar skimrade mellan löven och träffade mina trötta ögon, jag kisade och jag log.
Jag kunde inte sluta le och ja det är en skön känsla.

Jag hade ingen tanke på att plocka svamp men när den ena gyllene godheten efter den andra kom i min väg var jag tvungen. Tröjan åkte av och där spatserade jag halvnaken på berget och plockade svamp. Jag kunde inte sluta le åt hela bilden.

Mollie kom hem från plugget och med sej hade hon en väninna. Jag satte mej på altanen och började rensa svamp, tjejerna studsade studsmatta och ännu en gång den dagen förstod jag det goda som var ämnat för mej. Jag log.

Jag körde hem vännen klockan sju och Mollie packade sin väska med kläder. Kvällsmaten intogs sen var hon redo för att hysas in ännu en natt på undantaget.
Jag gjorde mej redo för en natt i vedsvängen.

Och ja, den natten blev speciell. Ännu mera vackerhet och jag såg det, så tydligt. Jag log.
Ett samtal med en kvinna.
Hon får mej blyg och jag älskar det. Det är starkt.
Jag var brutalt trött men jag kunde inte sluta le och jag ville inte avsluta vårt samtal. Det är något speciellt.
Good things och jag är där, förtjänar det och jag ser en fortsättning på det.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar