torsdag 20 oktober 2022

Berlin…….




Sliten efter nätter med att stapla pinnar vaknade jag halv tio och kände en enorm längtan efter en annan människa. 
Jag är så glad över att ha någon att skicka godmorgon sms till, någon att ringa och säga godnatt till. Någon att dela dagens händelser med. Det är så otroligt vackert, men det tillkommer även en brutal längtan emellanåt. När jag vaknade kändes den omåttligt stor. 
Jag hade inte så många val. I springskorna, springsele på Kennet och sen ut i ett bedårande vackert höstväder. Den där känslan man får ibland, den där att man skulle kunna springa hur länge som helst. Den infann sej. Lycka.

Jag skulle hämta upp min dotter i skolan för att hon skulle slippa åka runt hela kommunen och lämna av andra barn. Innan dess tog jag en sväng till Ica. Jag gnällde för kassörskorna om hur dyrt allt är och att det enda roliga med att handla mat just nu är att få träffa dom ;) 
Dom fnittrade där bakom kassorna. Jag rev av en komplimang till den ena kassörska om att hon var väldigt fin i håret. Hon hade färgat håret rosa för att uppmärksamma denna viktiga månad. Det var en fin gest tycker jag. Jag funderade samtidigt över om vi nånsin kommer kunna lyckas besegra cancern.

Jag gick inom grönaskylten på väg till bilen, jag är sällan i den affären men jag kände att med ny dejt behöver mitt barskåp uppdateras en aning. Jag skulle ha något som likna Cava.  
Prosecco heter det visst och jag hade bekymmer med uttalet och killen i butiken flinade lite när han rättade mej. Jag flinade jag med och tackade för all hjälp. 6 flaskor senare var jag redo för upphämtning av barn och färd hem till byn.

Jag har även bokat min födelsedagsresa och eftersom min mor hade lite bekymmer att hålla mej kvar i magen till min tänkta födelsedag den 4/1 så blir det som vanligt en kombinerande födelsdagsresa och nyårstripp. 
Jag har dubbdäck på min bil och med det är man inte välkommen in i Tyskland och Mollie vill till Tyskland. Så resan fick planeras om en aning. Nu blir det flyg till Berlin i stället för bil. Och istället för bara jag och Mollie så blir det en resenär till på vår tripp vilket gör mej oerhört lycklig över att vi lyckats få till.
Berlin över nyår sägs vara magiskt och så är även sällskapet.

Fin hund 

Fina flaskor 



Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar