onsdag 12 oktober 2022

Pianokaos……

Nya sulor,,,,


Uppstigning innan fem, brutalt trött hasade jag mej ur sängen. Jag gjorde min morgonrutin och sa hej då till Kennet. Jag hade ett pass där jag skulle stapla lite pinnar. Det gick fint och givetvis fick jag avlägga rapport om dejtdagarna. Ingående rapport. Jag tror det är en viss skillnad mellan kvinnor och män när man pratar om sånt. Jag gillar att prata med båda ;)

Mm livet kändes väldigt fint och jag kände en känslans lycka när jag vände hemåt. Det var så ljust i mitt sinne. Men saker vänder. Det vet jag sen förr. Jag hämtade min dotter i skolan och vi var en aning tidiga till pianolektionen så vi tog en sväng till Ica.
Vidare till lokalen där lektionen skulle hållas och där fick jag fullständigt spelet på min dotter.
Hon satt och käkade sin banan i godan ro. Jag bad henne ta upp sin pianobok så hon skulle vara redo att gå in när det var dags. Hon hittade den inte i väskan. Morr.
Jag hade ändå ringt innan på dagen till Mollies morfar för att försäkra mej om att boken följde med till skolan. Tokig satte jag full fart på Volvon. När jag kom hem på gården luktade kärran bränt ;)
Jag sökte efter boken men hittade den inte. Antagligen låg den kvar i skolan. Jag körde tillbaka till lokalen där hon skulle spela och jag var fortfarande arg som ett bi. För arg.

Innan Mollie gick in vände hon sej om till mej och kramade mej.
Vi sa hej då och jag körde lipandes därifrån. Vilken liten underbar tjej jag har.
Hon får mej att sätta perspektiv på saker (lite sent ibland) det var ju inte så viktigt med pianoboken, det var det ju faktiskt inte.

Jag körde vidare, torkade tårarna som rann för mitt dåliga beteende. Till Coop för att hämta min nya springskor. Tillbaka för att hämta myset och sen åkte vi hem.
Pianolektionen hade gått bra och Pete hade kopierat dagens läxa.

Jag var tvungen att provspringa skorna. Samma modell som alltid men dom hade ändrat skorna en hel del. Alltså hallå så sköna dom var. Att man kan bli så glad över några gympadojor ;)

Jag lagade Mollies favoriträtt och hon åt som en liten vilde. Det stundade handboll för henne. För dagen var jag inte på plats utan jag parkerade mej badet på altanen innan jag skulle hämta henne igen efter träningen. Jag behövde lugnet av det varma vattnet och mitt räknande av stjärnor. Det var en fin kväll.
Myset i duschen och lite mat sen stod det godnatt på vårt schema.

Innan jag släckte lampan pratade jag med fröken underbar i telefon. Vi har ringt och sagt godnatt två kvällar i rad nu. Det känns som en väldigt fin vana vi håller på att skaffa oss.

Jungfrufärden. Dom satt som en 
Smäck….



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar