tisdag 25 oktober 2022

Fasta…..


Färgglada kläder för att kompensera..



Allt är svart. Totalt mörker. Usch måndagen hade liksom inget kul alls att erbjuda var min första tanke. Jag vill mötas av solens första strålar då den stiger över dimmiga fält. Se ljuset skifta i olika nyanser. Nu var det svart, svart och åter svart.
Jag greppade ficklampan och gav mej ut på berget med Kennet. Klockan var sex på morgonen och redan hade jag varit vaken i två timmar. Två timmar då jag roat mej med att tänka på en kvinna. Helst hade jag viljat sova men det var omöjligt och tankarna var trevliga.

Efter hundpromenader hann jag med en kopp kaffe innan det var dags att väcka unga fröken Vilhelmsson. Hon låg i min säng eftersom hon haft insomningsproblem på kvällen. Hon var overkligt pigg när jag väckte henne. Trevligt må jag säga.
Hon fick lift till plugget sen var det iväg för mej.

Upp på berget som var helt täckt i dimma. Gråmulet och så lite regn på det. Perfekt löparväder alltså;) jag trummade på och var väldigt pigg i kroppen. Jag är verkligen förvånad över den styrkan jag just nu har i löpningen. Jag behöver liksom inte spara på något utan bara springa på. Det är en sjukt skön känslan.
Jag började storlipa mitt i löppassen då jag hörde en låt i lurarna som träffade mej med enorm kraft. Jag släppte och lät det komma. Ibland behöver jag lipa och igår var en sån dag. Trots att jag är väldigt glad så behövde trycket lättas på. Låten är otroligt vacker och mina tankar med den vackerheten berörde mej verkligen.

Jag har kört 24 h fasta i två dygn men har nu gått över till ett 72h pass. Jag gillar fastan då jag känner mej utrensad och ren efteråt. Att bränna närmare 2 mil på berget gör det hela lite mer brutalt. Kolhydratstömningen gick extra snabbt kan man ju säga.
Det får bli lite lättare pass resten av dagarna. Onsdag vid lunchtid är jag klar med fastan denna gången. 
Jag kör när det inte påverkar mitt sociala liv med min dotter. Eftersom jag ska stapla pinnar nu så kommer vi inte äta middag tillsammans vilket gör att hon inte påverkas alls av detta. Vilket är bra. 
Ungar kan få för sej en massa saker som inte är hälsosamt i livet och min skyldighet som mamma är att minimera dessa ohälsosamma saker. Nu säger jag inte att fasta är Ohälsosamt. Men det är inget kids ska pyssla med.

Godnattsamtalet med min dejt lovades att hållas kort. Det gick sådär. Det är en omöjlighet när man ska lära känna varandra. Det var ett fint samtal då vi bland annat pratade om vår litenhet. Jag uppskattar fina samtal.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar