tisdag 12 juni 2012

Ångmaskinsnissen..

Jag ogillar han på taket.


Mitt mys kan åka gratis till Singapore och Australien, men att gå på den skottsbergskagården i Karlshamn och titta på Karlsson på taket gick minsann inte, inte om man inte ville betala 125 kronor.
Ja jag tycker faktiskt att det är lite mer okej i år, men förra året när hon var sju månader och avgiften ändå togs ut då tyckte jag att det var på gränsen till kriminellt.
Stanna hemma då snålis tycker ju säkert en del :)
Jo visst för min del hade det ju inte varit så stora problem men tänk nu en familj som har ett par större barn som ska gå på teatern kanske har det kommit en liten sladdis några år senare, ska man då lämna iväg sladdisen för att gå med dom något äldre barnen bara för att de nu ska vara i mina ögon en hutlös summa på 125 spänn.
Näpp skärpning Sandelius.

Jag hörde årets pridelåt med Lena PH, den var väl inte så värst bra, men vad gör väl det, 48 dagar kvar sen smäller det. Ja jag längtar....


Spolknappen på toaletten är nu väldigt flitigt använd, huxflux hör man att någon spolar och ja vem är det då, jo myset.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det hela, men jag hoppas att det snart ska bli ointressant.
Jag får väl kanske till och med se det som positivt att hon låter bli att fylla den med diverse saker innan spolningen utförs. Glad för det lilla liksom ;)

Vi oljade in lite staketstolpar, Mmm även myset skiftade något i färg, men på det hela taget gick det bättre än förväntat. Varje gång som själva utförandet inte tar hela dagen eller blir långlivade projekt är jag tillfreds.
Att vi faktiskt ganska ofta kan slutföra det vi påbörjat utan att bli för uttjatat, ja då är jag lycklig.

Kladdar inte....


Ett nytt möte med vår förening gick av stapeln här i det Jockarpska palatset under gårdagskvällen, nu är vi laddade inför politikemötet som ska till att ske i kväll, det ska bli mycket spännande att höra vad som tycks om vår fina del av kommunen.
Ja medans vi smidde planerna så hängde Mollie hos mormor, det hade varit mycket lek och bus, så en välbehövlig kvällsmacka var nödvändigt.


Ja och nu är nog dagen inne, idag tror jag att jag ska köpa mej ett par joggingskor, sen bär det av. Tror jag ;)

Nått sånt här kanske?

Jockarp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar