onsdag 20 juni 2012

Självplågare....



Jaha inbjudningarna eller förfrågningarna från Stockholm avlöser varandra. Pling i inkorgen på mailen och plinget kom från RFSL.
Frågan löd om jag kunde tänka mej att medverka i ett kunskapsseminarium under hösten i riksdagen.
Gissa svaret?

Jutet kunde jag tänka mej det, men jag är ju bortrest en del så nu hoppas jag att det inte krockar.
Kanske jag ska ta och skaffa mej en lägenhet i Stockholm, ute på söder nånstans, det hade väl varit trevligt ;)
Ja fortsättning följer, det är spännande det här.


Vi gjorde stora staden Kristianstad och lite nya träningskläder investerades, jag fick tag på ett bälte för vatten och telefon, nöjd.
Ett besök på cafét hann vid med, Mollie tackade nej till ostfrallan men glatt ja till gräddbullen, ja är man i stan så ska det ju mysas lite extra.
Vi skulle gå i tivoliparken för att leka lite i lekparken, men det var stängd på grund av renovering så istället tittade vi på ankorna och busade i gräset.



Med de nya fina kläderna och med vätskebältet så kunde jag inte hålla mej i från joggingskorna.
Jag som i hela mitt liv sagt när jag mött en joggare.
-Kolla in självplågaren.
Nu är jag själv en sån och jag njuter, tiderna förändras och jag med dom, intressant.
De blev 6 kilometaren och de kändes bra, jag var stark, trots den starka vinden och solen i ögonen.
Mag och armträning följde sen i en rasande fart, gosse vilken löparkropp som håller på att skapas,hihi.



Eftermiddagen tillbringades i stallet med hovslagaren, en lite skev hov behöver extra behandling så verkning sker ganska ofta för tillfället, men de ser glädjande nog bättre och bättre ut.
Grillning med Mollies kusiner som var utan föräldrar denna afton, mys på hög nivå. Kusinerna hade börjat simskolan och lilleman hade simmat 1000 meter och lillsnäckan 100 meter, bra i båda fallen tycker jag, stolt faster ;)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar