söndag 17 juni 2012

November Rain...

Kyssen ;)


Ja nu var det dags igen.
Min fråga är nu varför gråter jag mer på bröllop än på begravningar? Det blir bara värre och värre.
Ja det jag glädjande fick möjligheten att bevittna i går det var ljuvligt underbart.
När den vackra bruden gör entré i kyrkan i klädde en klänning lik den Stephanie Seymour hade Guns N' Roses musikvideo till November Rain ja då var det svårt att dra ner luft och syresätta lungorna. Man tappade nästan andan, snygg som tusan, vågat och mycket hud.
Jag gillade det. Och jag gillade det mycket.
Vid den vackra bruden gick en minst lika vacker och stilig man med rosa strumpor, bara det liksom, det är inte alla män som kan bära upp det på detta självklara sätt.

Den sedvanliga cermoni klardes av, ja lite ovanlig var den dock, för till detta äktenskapet behövdes det två präster, ska det göras riktigt så ska det :)
När ringarna satts på fingrarna och svaret blev JA på dom vanliga frågorna om dom skulle leva ihop och vara trogna varandra till dödsdagar så satte sej den äkta mannen bakom pianot och den vackra frun ställde sej vid mikrofonen.
De spelade sen och sjöng en vacker sång om kärleken för varandra, det var så otroligt vackert och starkt så här trillade det tårar i varje bänkrad och snoret torkades från näsorna.
Det var så starkt så äkta, så underbart så naket och så skört.
Jag var en lyckans ost som fick vara med att dela detta.


Sången.


Brudparet drog sen iväg på lister en sväng och vi körde till byggdegården. En liten tipsrunda gick vi och trots fusk så förlorade vi.
När brudparet anlände drog Sölvesborgs stolthet igång, smurfarna var heta denna sen eftermiddag, alltid roligt att höra dom spela. Och nu slapp man se de blå gräsliga kostymerna (Skönt)


Busvisslingar ;)


Efter detta startade då ett frosseri som inte var av denna värld, som vanligt när denna familj ställer till fest så är det så mycket mat så man vet inte från vilken ända man ska börja, två tallrikar senare var jag mätt och belåten. Jag hade ett mycket trevligt bordssällskap och jag skrattade så jag hade värk i magen.
Intressanta samtal om golf, löpning, resor och dagis följde och givetvis kom frågorna om alkohol upp, än en gång satt jag där frågande över att folk ens noterar att jag är icke nyttjare av dessa berusningsdrycker. Än en gång förklarade jag för mitt bordsällskap att det inte fyller någon som helst funktion för mej att dricka dessa drycker, den delen i mitt liv är över, vad är problemet?

Lite tårta me...


Vidare bubblade det lite både här och där om min läggning, komplimanger som.
-Hade jag varit gay så hade jag inte gett mej förren jag fått dej på kroken ;) söta dom är.
Vidare kom bloggen upp ett par gånger och även komplimanger om min frisyr och utseende, även om min utstrålning och min rättframhet, ja jag hade en mycket bra kväll.
Tack säger jag och slickar stolt i mej av allt detta (Jante stick) Jag är stolt över mej själv och att jag faktiskt visar en styrka i mej själv som andra människor lägger märke till.


Och så ja ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar