fredag 22 juni 2012

Håll och skor....

Socker söt..


Vakna upp med en bok i nosen och en liten spilur som vill titta på djurbilderna efter att man själv varit uppe alldeles för länge kvällen innan gör att humöret sviktar rejält. Jag ville verkligen inte vakna och gå upp. Men i det läget är det Mollies ord som blir min lag, upp och hoppa fröken sömntuta.

Efter att Yoggitallriken mumsats upp och en macka med endast smör åkt ner i full fart på myset så tog vi en sväng på berget, hon åkte upp på ryggen och var nöjd med det. Inga större sensationer hände under förmiddagen, vi var förvisso inne i affären och det var typ resten av kommuninvånarna också. Midsommar?

Eftermiddagen var dock intressantare, jag och min allierade i NYC maran körde till stan för att kolla upp våra fötter och hur passande våra skor egentligen var.
Upp på plattan och belastningen kollades, vidare en joggingtur på löpbandet vilket jag hade lite småsvårt för, jag hade aldrig sprungit på ett sånt, så tempot var inte de lättaste att hålla, men jag trillade iallafall inte av :)
Mina skor som jag köpt passade så där, ganska bra men inte hundra. Och hundra ska det vara så hej hej tusingarna nya skor blev det.
Dom små barn som vi har höll på att riva hela butiken så expediten var nog ganska nöjd med att hon fick sälja två par nya fina joggingskor, med tanke på att en om möblering krävdes efter vårt besök.

Upp ska jag ;)


Hem och på med skorna upp med dom små och ut i backen, jag kände mej lätt, värre var det för min vän, något seg efter hennes 7,5 km löpning innan under dagen. ja det är tuffa scheman just nu.
Fika på altanen och lek i sandlådan sen blev det även en liten runda i joggande tempo för mej.
Håll från helvetet fick jag den sista biten, den var god att smaka på vill jag lova, de var nästa som i kaliber med att föda barn.
Måtte man inte få nåt liknande på loppen för då är man nästan rökt.

De var någon som undrade när sommarpratet gick av stapeln, ja just nu ser det ut som att det aldrig kommer att ske....
Nej då, det blir av om jag så ska till att sjunga själv,hihi hur svårt kan det va?
Det är den 6 Juli klockan 10-12 de kommer nog mer info framledes skulle jag tro.

Dans med svåra steg..
Trevlig midsommar alla rara människor.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar