söndag 13 november 2016

Roadtripp.....

Myset på Kungsan...


Japp myset och jag har spenderat ett par lugna, härliga men samtidigt intensiva dagar norr över i vårt avlånga land.
Vi körde tidigt och hon omhuldades med sitt tjocka täcke och kudde, hon fnittrade och kunde inte sitta still. Det är så mysigt mamma, var orden hon fick fram mellan fnittret.

Full fart utan stopp upp till Linköping, där tog vi rast och åt, vidare till Cloettas outlett. Inget dåligt ställe. 10 Kexchocklad för 20 spänn. Nästan för bra för att vara sant.
Vi köpte en hel kasse och när vi kom utanför dörren skrattade jag högt. Mollie undrade vad jag skrattade åt. Svar blev. Jag äter ju inte godis. Hon tog mej på armen och sa snusförnuftigt. Jag kan äta det och sen kan vi ju ge bort lite. Självklart sa jag och rufsade till henne lite kärleksfullt på den stora kaluffsen.


Upps....


In i city i stor Stockholm, incheckning på hotell. Uppgraderade, jo jag tackar jag. Översta våningen i ett utomordentligt tjusigt rum. Och ja, vi hoppade i sängarna ;)
Vi hoppade klart sen begav vi oss till ett lekland och träffade fröken journalist. Det blev ett trevligt möte och det kändes bra trots att det var väldigt mycket som rullades upp. Men jag är en stor flicka nu och har lärt mej att hantera det.
Vi kramades om och sa på återhörande och hej då.

Myset och jag drog vidare på shopping. Aj aj aj....bamse hål i plånboken när jag inte hade någon möjlighet att passera affären där det stod G-Star. Jag har en fruktansvärd dragningskraft dit.
Mollie var smakråd och där i låg nog en del av problemet av att det blev dyrt. Vad jag än tog på mej sa hon. Du är fin mamma.

Kvällen spenderade jag faktiskt med min bok under näsan. Jag läste den från pärm till pärm, det har jag inte gjort innan. Det var en bra bok men jag morrade lite över hur jag ännu en gång blivit behandlad. Jag tydliggjorde tidigt i mitt andra förhållande att jag hade en tung ryggsäck och att jag inte ville att hon skulle leka med mina känslor. Svaret på det vet jag och det var anledning till morret ;)
Myset var vaken till halv elva. Är det semester så är det.

Middag på gula M:et självklart när myset får välja...

Bor man på hotell får man äta i sängen :)


Brakfrukost och vidare i livet. Vi körde hem till chefredaktören till den tidning jag ska vara med i och det blev ett dunderkramkalas med hela familjen. När hon fick veta mitt civilstånd såg hon det som sitt mission att hitta en lämplig dam åt mej. Jag tackar inte nej till hjälp av miss media i det fallet ;)

Vidare körde vi väster ut till några andra vänner som jag träffar på tok för lite, men visst avståndet oss i mellan är ju en stor del av de problemet.
Vi har inte setts på över två år irl men samtalen startade där vi slutade sista. Helt underbart med sådana vänner.
Vi konstaterade fakta att problemet med att ses är att saknaden blir svårare. Men även där fick vi lov att se på det som vuxna människor. Tacksamheten är i alla fall stor från min sida att jag har vänner som dom.

Och så till min fantastiska dotter som kuskat runt 140 mil med mej på ett par dagar. Vi har roat oss i bilen med att lyssna på popmusik, klassikt, opera och sagor om törnrosa och rödluvan. Vi har ätit sötmandel, småpratat och skrattar. Myset har målat i en målarbok och agerat gps läsare till mej. Livet har varit så vansinnigt enkelt i hennes sällskap.
Kärlek.

Me and miss media ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar