måndag 10 juni 2019

Röd gubbe....



Vissa dagar tycks innehålla det mesta jag tycker om. Vi kickade igång söndagen med att mysa. Jag låg i Mollies säng och funderade över om vi myser mer än andra familjer på grund av att det bara är vi två. Jag formade mina tankar till en mening och frågade Mollie vad hon trodde. Hon flinade till och ögonen blev stora som pingisbollar och så tjöt hon rakt ut.
- Jag tänkte också precis på det mamma.
Vi flinade båda två och kom fram till att vi är världsmästare på att mysa.

Upp ur sängen och efter frukost tog jag en vända med gräsklipparen, jag fick förhandla med Mollie först, hon ogillar att jag klipper gräset. Hon har nämligen hört att insekterna har det svårt med föda och det rekomenderas att inte klippa gräset förrän efter midsommar. Jag berättade att våra stora ängar vi har runt huset räcker gott och väl till alla insekter. Så gräsmattan klipptes ;)

Hon skulle på kalas och jag gav henne skjuts. Klädd i löparkläder lämnade jag både Myset och bilen och gav mej av. 20 km löpning på Sölvesborgs cykelbanor, platt, blåsigt och i lågt tempo. Ett skönt pass där jag kände mej stark.
Myset hämtades upp efter några timmar och vi for hem till byn. Hästarna flyttades till nytt bete och jag kunde inte låta bli att fundera på vad som skulle hända om jag fick 500 kg häst över mina gympadojor. Gaah jag brukar alltid ha stålhätta på mej vid dessa aktiviteter. När jag släppt vildhästen drog jag en lättnande suck över att jag slapp att utforska just den smärtan för dagen.

Middag lagades och vi åt mängder. Jag var utsvulten och långa löppass genererar förbränning typ hela tiden.
Matlådorna fylldes och disken röjdes undan sen gick vi på en promenad. En ny bukett blommor plockades in. Gud så jag älskar det. Och som krydda på moset så bjöd Mollie mej på en egenodlad jordgubbe. Vilken dag va!

Mollie kom och gav mej en gåva. Hon hade gjort en vacker teckning som hon slagit in i somrigt fint papper. Jag kramade om min dotter och tackade och bockade. Lite bus och mys med kamphundarna och kaffe på altanen. Så var den dagen till ända.
En dag som åker ner i raketfart i braiga lådan.

Men tack....


Jockarp.

1 kommentar:

  1. Jag blir alltid så glad när jag läser dina inlägg. Tack för att du delar med dig av ditt och Mollies liv.

    SvaraRadera