torsdag 13 juni 2019

Sommarlov.....



Sista dagen på skolåret och min dotter vaknade som en solstråle, hon klädde på sej sina fina avslutningskläder och håret sattes upp i en mängd olika konstellationer. Hon valde dock det mest beprövade. Diademet.
Vi hade bestämt att jag skulle köra henne in henne till skolan, jag ville att det skulle bli lite speciellt och att vi kunde ta det lite lugnare under morgonstunden.

Jag gav henne en liten present, hon stirrade på mej och sa:
- Men mamma du är ju bäst, vi fira så mycket som inte andra gör.
Jag flinade och riktigt njöt av att se glädjen i min dotter när hon öppnade sin paket och såg sin nya tröja.

När hon lämnats tog jag en snabb löptur och vidare en uppfräschande dusch, Kaffe på de sen var jag redo för min dotters andra skolavslutning.
Jag hämtade upp mormor och morfar och mot skola. Alla klasserna samlade på skolans fotbollsplan. En snubbe från musikskolan spelade gitarr och barnen sjöng. Det årliga sommartalet av rektorn ägde rum till vind i håret och sol i ögonen. Det var en fin stund.
Mollies fantastiska fröknar tackade, kramade och önskade barnen en fin sommar. Vi föräldrar önskade fröknarna detsamma med en liten sommargåva. Med det var vi redo för sommarlov.
Men innan vi lämnade skolan hade vi en uppgift till. Mollies taxichaffis som kör henne hem från skolan skulle också tackas och kramas om ordentligt innan sommaruppehållet. Vi fick vänta en stund på parkeringen med det var det klart värt. Vår gest uppskattades och när vi gick tillbaka till bilen log vi båda två. Att glädja andra gläder även en själv.

Stora sommarlovskramen :)


Hem till byn och Mollie fick en present till i form av en tidning med Pokémon och ett choklad. Hon blev superglad och hon tackade mej flera gånger med att hoppa upp i min famn och utrycka sin glädje. Hon är så enormt tacksam.

Jag var tvungen att ta ett pass i vedsvängen, jag ogillade det men ibland får man sätta andra framför sej själv. Det var fler som skulle ha avslutningar.
Mollie fick gå på restaurang med mormor i stället och det hade funkat ypperligt bra. Efter maten hade dom självklart även köpt en glass. Det hör till det ;)

Hemma i byn var jag klockan 22 och då var min lilla sommarlovsfria dotter fortfarande vaken. En mysig nattning efter en fantastiskt fin dag.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar