lördag 15 juni 2019

TV-Laget.....

Det vore lämpligt med en korrigering av rubriken ;)
"stjärnor" 


Klockan fem på morgonen stod jag barbent i hästhagen för att ge en sjukling en spruta. Morgonen var enastående, fantastisk, magnifik. Ja, orden tycks inte räcka.
Att höra rådjuren skälla, göken hoa och svalorna dra på för full hals. Att möta solens första strålar över mognande vetefält och dimman trolskt stiga från marken. När allt detta faller samman så är jag övertygad om att jag aldrig nånsin varit på en vackrare plats än Jockarp. Jag önskar att alla människor någon gång skulle få uppleva och känna det jag kände en fredagsmorgon klockan fem.

Ja lämnade byn för ett pass bland pinnarna. Jag blev på väldigt dåligt humör och önskade mej en påse att andas i. Ibland blir det så tvära kast så jag hinner inte med. Från en vacker start på dagen till en frustration som saknar motstycke. Det bästa i dom situationerna är att jag vet att det vänder igen ;)

Jag kom hem till myset och eftersom jag i ett svagt ögonblick tackade ja till att spela en fotbollsmatch i sommar så får vi ligga i hårdträning. Myset sköt och jag försökte få tag på bolluslingen ;)
Matchen är ett Jippo där ett gäng välmeriterade (förutom jag då) personer ska spela fotboll mot TV-Laget som leds av Patrick Ekwall.
Det kommer bli vansinnigt roligt och jag vet att jag med all sannolikhet är en av dom mest vältränade konditionsmässigt vilket gör att det "bara" är bollkontrollen som kan bli ett litet problem. Jag flinade lite åt att jag verkligen måste ha nån form av defekt som gör att ordet NEJ aldrig formas i min mun. Och jag ser det som positivt (oftast) eftersom jag får vara med om så mycket roligheter. Detta bland annat.

Det var varmt och svetten öste av oss när vi lirat boll, vi packade därför med lite godsaker och badkläder sen drog vi till Hällevik och poolområdet.
JAg avskyr att bada i kallvatten men jag vet också hur glad Mollie blir när jag väl hoppar i. Jag kommer i konflikt med mej själv vad det anbelangar men för dagen så tog jag mod till mej och prioriterade att göra min dotter nöjd. Jag hoppade alltså i plurret.
Vi lekte och kastade boll till varandra en stund, sen placerade jag mej bekvämt i min brassestol och myset åkte rutschbanan med några andra småtjejer. Båda nöjda alltså.

Mollie sammanfattade dagen som vanligt på kvällen vid nattningen och åter igen var hon nöjd och glad över sin dag och sitt liv. Och med det var ju även jag lycklig <3

Storbollsträning. Känns lite som höghöjdsträning ;)

Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk fin och vältränad kropp du har.Tränar du något mer än löpning?

    SvaraRadera
  2. Vilka muskler.
    Du och din dotter är så fina ihop��
    Anne

    SvaraRadera