onsdag 12 juni 2019

Soptipp....

Min morgon....


Jag vaknade av blixtrar och dunder, jag vet inte vad det är för sommar vi fått. Lite skillnad mot förra året minsann. Luften var lätt att andas när jag gick hand i hand med min dotter genom palatsets allé. Hon hade sin ryggsäck av märket kånken på ryggen. I handen hade hon en chokladkartong. Den gav hon taxichaffisen när han öppnade dörren och välkomnade henne att kliva ombord.
Han såg frågande på Mollie och sa.
- Va?? är den till mej, men tack snälla.
Jag tackade för gott samarbete under året och hoppades på att det skulle hålla i sej även nästa år ;)
Vi önskade varandra en fin sommar och en ljuvlig dag, sen for dom iväg.

Jag sprang iväg på berget, 15 km löpning och ett psykbryt bjöd turen på. Det är inte mycket som gör mej så förbannad som att se människor slänga skräp i naturen, jag kan bli helt oxtokig av det. Jag sprang förbi Grundsjön och vid vindskjulet som vandrare ska kunna sova skönt i låg det så mycket skit så det såg ut som en soptipp.
Vansinnig ringde jag till Kommunen och talade om att det vore lämpligt om dom skickar upp någon på berget och ta hand om möget bums. Jag tipsade även om att dom skulle ta med ordentligt med sopsäckar. Jag la till att jag förväntade mej att det skulle vara omhändertaget redan i morgon. De finns en miljöstation i kommunen som man får lämna grejer gratis, varför kör man då upp på berget och dumpar skiten? Morr.

Eftermiddagspass i vedsvängen och det är tufft under sommartid. Icke kompetenta människor som förväntas utföra jobben, det funkar inte riktigt så. Men med förenade krafter och lite humor så överlevde vi även den stökiga tisdagen. Pust.

Jag kom hem till byn vid 22 och då sov Myset sin skönhetssömn vilket är viktigt.
Dagen bjuder nämligen på skolavslutning och det kan bli ansträngande ;)

Nypreppad skogsväg...


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar