söndag 27 november 2011

Första advent....


Hihi, ja återigen är det någon intressant människa som lämnat en mycket givande och lärorik  kommentar, de gillar jag skarpt, denna gång handlade det om vad man gjorde på 1200-talet med människor som uppträtt likt min ex fru, nja här handlade de enbart om otroheten inte då om att hon valde att dumpa sitt barn, de var kanske inte så vanligt på den tiden.
Den som kommenterat hade kommit till att tänka på mej när den gått på historiska museet i Stockholm och lärt sej om hur man straffade dessa människor.
Kan just undra om min ex fru varit på de museet, eller de är kanske inte tillräckligt ytligt för henne.
Jag ska iallafall ta mej en titt där nästa gång jag ska upp och tjena på kungen.

Vad de gäller min underbara lilla dotter så umgås vi mycket myset och jag.
De leks på ett litet annat sätt nu när hon är större, det är vildare lekar, de kastas små mys upp i luften, det vänds upp och ner på henne, de bråkas med kuddar, hon springer med sin lilla vagn och jag jagar henne så hon kiknar av skratt, vi snurrar och kittlas. Vi kryper i kapp, Ja vi har helt fantastiska dagar.


Vi har huggit utegran och ja vad ska sleven vara om inte i grytan?
Myset fick hålla sågen hon är duktig min lilla goding.
Nu ska vi se om vi kan lyckas få ljus i de lilla trädet med under dagen



Jag tog mej en tur in till stora staden igår, jag hade lite på min lista som skulle införskaffas, nu var jag inte ensam om det, min fråga är, vad är det som händer varje månad den 26:e. Varför är hela kommunens invånare och handlar mat just då? Nu gick det smidigt ändå för myset var hemma hos mormor och morfar och jiddrade så det gick med en rasligt fart.

Kollar fotboll med morfar ;)

Just nu så rustas det för stor baluns i det Jockarpskapalatset, mysets första kalas tjugo vuxna och deras barn som är lika många till antalet kommer hit vid fyra snåret, fullt hus med andra ord.
Trevlig första advent och en uppmaning till alla håll i hatten idag, storm på ingång.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar