fredag 4 november 2011

Pajkastning....



Jag, min (åsidosatta) dotter en annan mamma och tre barn till drog till djurparken i Skåne, de var halloween tema så vi gav oss ut på skattjakt, vi stötte på häxor, liemanen och döden.
Så när döden har jag nog faktiskt aldrig varit.
Vi såg inte så många djur som vi brukar, men vad gör väl det, vi har ju årskort så det är ju bara att åka dit igen. Just de här med årskorten har vi ju tyckt varit så bra, vi tycker fortfarande att det är bra, problemet är bara de att dom har dubblat priset, men som vi skämtsamt brukar säga att kostar det bara pengar är det billigt, så vackert bet vi ihop och köpte nya kort.
Vi grillade korv och åt kanelbullar, vuxenpoäng med matsäck och det är ju så mysigt.




Innan jag fick barn så kunde jag inte tänka mej hur ett liv med barn kunde se ut.
Nu när jag har Mollie så kan jag inte tänka mej ett liv utan barn, jag kommer knappt ihåg vem jag var innan hon föddes.
Alla tankar, värderinga och upptåg var av helt annat slag än idag.
Att säga att man ändrar sej vore en underdrift. Jag tror inte det är enbart jag som ändrat mej sen jag blev förälder, det är nog vanligt att man gör det.

I går gjorde jag en sak som jag tror är kvittot på en viss mognad och vuxenhet som Mollies ankomst medfört. Jag har länge funderat över en sak och analyserat hur jag bör göra.
Nu är beslutet fattat.

Förr hade jag en god vän, en fin vän och en bra vän.
Vi delade mycket och gjorde det självklart.
Denna vän hade nog inte samma syn på oss som jag hade och kanske inte samma värde på vår vänskap.
Vännen stod inte kvar i snålblåsten och tillit fanns inte i ordförrådet på denna förr så gode vapendragare.
Livet blir inte alltid som man planerat och så är det bara, men jag som faktiskt kan göra en vuxen reflektion över detta är faktiskt inte sämre än att jag kan sätta mig in i någon annans sits.
Min gamle vän har blivit pappa till sitt första barn, en son.
Jag delar upplevelsen av att inte kunna ta det förgivet att bli förälder och då tycker jag att man vän eller inte bör och ska gratulera dom som faktiskt lyckas.

Sagt och gjort, i den gule lådan postades en gratulation och jag hoppas att det i allafall inte är något som man kan vända till något negativt. Gratulationen till det finaste som finns och det största som händer i livet. Gratulationen till ett barn.
Grattis du gamle vän.


(Vad det sen gäller den här pajkastningen som förekommer på den här bloggen så kommer de nu att upphöra. Jag kommer vidare att välja att inte publicera kommentarer där läsare hoppar på varandra om både det ena och det andra det kan känns märkligt när vissa människor vågrar stå för sina ord och vissa som då inte är lika mogna hoppar på dom som gör. Så otrevligheter utan namn är lågvattenmärkt just nu.)

Lite mer roligheter, det är ju i dag då fredagen den 4 november och idag ska det till att gå på festligheter, lite gayparty i Karlshamn står på kvällens meny. Jag kommer förmodligen att göra ett litet uppsamlings heat och fylla bilen med ljuvliga damer och sen vidare på förfest.
Min fikadejt från veckan ska med, så detta räknar jag som dejt två, något rött och stövlar är utlovat, (inte på mej då)  jag hoppas på klänning och de gillas skarpt ;)

Myset hon ska hänga med sina kusinerna och förhoppningsvis sova över, hon är ju stora tjejen nu så jag hoppas att de ska gå bra. Hon har varit lite hostig nattetid nu men jag tror ända att de ska gå bra.

De ska bli så vansinnigt roligt att träffa vänner från både norr och söder och vem vet, kanske hon är där.
Hon min nästa dam i livet.
Fotsättning följer.......



Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får en fantastiskt rolig kväll. För det är du värd! kram kram =))

    SvaraRadera
  2. Håller med Torild! Ha en fantastiskt trevlig kväll sen får du ta med henne hit snart för jag har inte sett henne på jättemånga :) massa kramar <3

    SvaraRadera