tisdag 29 november 2011

Städning och böcker...



De kostar på att hålla kalas vill jag lova, myset var rejält slutkörd så stora delar av förmiddagen låg hon raklång i vagnen på altanen och sov som en stock, de passade mej perfekt för det behövdes en sanering efter balunsen.
Varje gång jag har haft fest här hemma så ställer jag frågan dagen efter till mej själv, varför städar jag innan kalaset man får ju lägga stora delar av dagen efter till samma aktivitet, att röja upp i misären och så var alltså fallet även igår.
Nu var det extremt mycket folk här och de gjorde ju inte saken bättre att det blev strömlöst på kvällen så diskmaskinen (som för övrigt är i mitt tycke en av världens bästa uppfinningar) gick av förklarliga själ inte att köra.
Hur som helst så är det numera beboligt i borgen igen.



Vi åt rester hela dagen, först lunchades det men Mollies bästa kompis.
Och på kvällskvisten hade vi dambesök här på gården, vi hade lite lugn musik på i bakgrunden och åt upp nästan allt mat, det hade säkert varit väldigt mysigt om det inte hade varit för att Mollie skrek som en tosing för att hon inte fick riktigt som hon ville, ja sånt är livet.




Innan på dagen var vi ute en långrunda på berget, det var längesen sist och jag känner att jag saknar det och att jag mår så otroligt bra av bergsluften, ja de får helt enkelt bli lite bättre ordning på oss nu innan all julemat ska tryckas ner.
Jag var orolig över förödelsen jag skulle möta i skogen efter stormnatten, men det var faktiskt inte så farligt till min stora glädje. Visste de låg ett och annat träd nerblåst men det var inte som när vår käre Gudrun var på besök och virvlat runt och lämnat ett jätte plockepinn efter sej.
Vidare så var det hästbesök här igen och Mollie tyade klart skrika till sej att få rida lite igen. Jag vet inte vad jag ska göra åt det....

Lagom nöjd ;)
Ja och sen var det ju det här med mitt lilla bokprojekt, skrivandet  har legat lite på is nu några veckor jag tror att det beror på rättegången och andra små saker som upptagit mina tankar och min fulla koncentration.
Jag har stora dela klara men vissa saker måste sättas ihop.
Jag vet att det är en sjuhelvetes bra bok, det är ju en sällsynt historia och jag har skrivit den bra.
Men just nu snurrar det lite om hur jag ska gå vidare och hur mycket jag ska ta med, den kan ju lätt utökas med några kapitel till.
Jag har tänkt ta med vissa blogginlägg och en del bilder och om jag väntar ett tag till så kommer hela bodelningshistorien.
Kanske kommer det en överklagan av tingsrättens dom och då vill jag ju ha det med.
Sen har vi ju hela lagdelen om det nu blir en ändring i den frågan.
Det kan ju även komma till att bli ett kapitel om den nya kärleken.
Ja jag får väl helt enkelt jobba vidare lite och se tiden an, fortsättning följer så att säga ;)
Min plan är ändå att de ska vara klar till september när jag ska börja jobba igen och som de känns nu är det absolut ingen omöjlighet.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar