fredag 22 november 2013

3 åring.....

Firad på dagis med ballonger :)


Hund och hästmatning, så ser livet ut på landet.
Efter det bestyret väntades väckning av myset. Hon var något tjurig men efter lite prat om vad som skulle till att ske under dagen på dagis kom hon upp på banan med mej.
Vi for till dagis och ballongerna var uppblåsta, tre stycken hängde bredvid fotot på myset där det stod att hon fyllde år, det kändes stort och framför allt kanske för mej.
Flaggan var inte uthängd, men det fixades. Dom tänker då minsann på allt på tusenfotingen.

Jag drog mot Karlshamn och kreativum. Det var dags för inspirationsdag med firman.
Dessa dagar är alltid intressanta, man vet inte vad som väntar. Vilka ämnen som de ska handla om och vilka personer som kommer att medverka.
Föreläsare för dagen var Anders Lundin som jag haft nöjet att träffa innan i livet. Mycket var samma som då men det var ändå bra och nyttigt. En uppfräschning alltså.
Till lunch blev det fisk vilket slank ner i en hisklig fart.
Massa blurr så klart och mycket handlade faktiskt om min bok och om bloggen. Jag blev förvånad över hur många det faktiskt är som läser bloggen och som läst boken. Super roligt att få den feedbacken.
Ja, det var min dag det. Mollies dag hade tydligen varit till belåtenhet hon var som en uppdragen duracellkanin när jag kom innanför dörren på dagis. Hon skulle visa allt hon gjort under dagen och det var en hel del det. Hon hade gjort en ljuslykta, en bärkasse med sitt namn på i färgen rosa och hon hade bjudit sina kompisar på bananpengar.

Vi tog ballongerna med oss från dagis och när jag skulle in på posten och hämta ut min nya guldiga leksak så skulle myset och ballongerna med. Hon snackade ideligen om att hon skulle fylla år. Underbara lilla unge.

Ju mer jag tänker på hur många andra barn har det så uppskattar jag att jag är ensam vårdnadshavare till myset.
Jag har tyvärr sett på nära håll att barn med separerade föräldrar ibland har det tufft.
Då den ena föräldern gör allt för att smutskasta den andra och då inte heller räds att fara med osanningar.
Även att barnen inte våga säga saker till den ena eller andra föräldern ser jag som sorgligt och icke okej.
Jag kan inte vara hundraprocent säker på att Mollie säger allt som hon har på hjärtat till mej, men mitt hopp står till det.

Nu datorstopp, firning av treåring hela dagen lång är vad som gäller.

Den första bilden på mitt mys. Kärleken blir bara större och större.
Grattis hjärtat.

Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Grattis till Molly-mys från oss!
    Hoppas allt är bra!?
    Kram Linn

    SvaraRadera
  2. Allt bra med oss, hoppas att det är desamma med er.
    Kram :)

    SvaraRadera