lördag 30 november 2013

Tvätt.....

Härlig vinter....


Myset Vilhelmsson dissade sin mamma och drog med fröken flickvän till affären. Jag och lilla mini blev kvar hemma och vi tog tillfället i akt att ta en hundpromenad på berget.
Vi stötte på två män vilka jag kände och har jobbat med, det var roligt att se dom trots att sjukdom har satt sina tuffa spår på den ena.
Promenaden gick bra och mini sov hela vägen.
Hon fortsatte sen med den aktiviteten när vi kom hem och jag såg min chans att börja tvätta bilarna.
Det var en uppgift som gick på löpande band, den ena efter den andra piffades till.
Tre rena bilar senare var jag nöjd och något småkall.



Det julades i palatset, nu är alla stjärnorna på plats i fönstrena, adventsljusstaken är på plats.
Och Tomten och bocken har hittat sina små vråer. Vi är på gång och det väldigt tidigt i mitt tycke.

Vi tog tag i höstprojektet som nu blivit till vinterprojekt. Rabatterna ska ju rustas för vintern och förberedas inför den kommande våren.
Vi jobbade på bra ihop, myset envisades med att plocka blommorna och dom skulle inte slängas, nej helst skulle dom stå i en vas inne i borgen, med där sa jag bestämt stopp och belägg. Nån ordning får det minsann va.


Fredagsmyset så inga gränser. Middag lagades och det som stod på bordet var min paradgren.
Ingen går hungrig från det bordet.
Tjejerna var sugna på popcorn så popcorn blev det.
Jag snodde några jag med, smarrigt.
Lite ofrånkomligt gnäll sen var det bums i sängen.

Fredagsmys....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar