måndag 11 november 2013

Svinet, svinet.....



Man kan minsann göra allt med sina barn, bara man vill.
Vår morgonen startade med att vi fick en halv gris. Jag hade kvällen innan berättat för tjejerna om det hela, dom var helt inne på att det skulle komma en liten gris och inte en balja med kött.
Besvikelsen var ändå inte så stor, båda två stod vid baljan och kikade nyfiket ner på stekar, kotletter och revben.
I samband med detta passade vi på att frosta ur boxen. Lite föråldrad mat sorterades ut för att ge plats för det nya.
Effektiviteten kändes grym, fröken flickvän la köttet i påsar och jag fixade med boxen, ungefär samtidigt var vi klara och kaffet lockade oss. En liten paus efter morgonrycket kändes som en god investering för att rusta sej för resten av dagen.

Jag fick lite jobb utomhus med en vagn som skulle flyttas, det regnade och var allmänt otrevligt. Det var en riktigt stugsittardag.
Men ut ur stugan bar det, min far skulle bjudas ut, är det farsdag så är det. Jag hade gärna bjudit spermiedonatorn på middag med om han haft möjlighet att närvara, men de hade han inte ;)
Barnen åt friskt på restaurangen vilket alltid är trevligt.

Hem en vända i soffan och uppladdning för ett tolvtimmars pass på bruket.
Det var några veckor sen jag var på bruket men det såg ut ungefär som vanligt.
Jag fick skriva en utvärdering från vårt studiebesök i Karlstad. Det blev väldigt mycket ros trots att jag skrev med mina skyddsombudsögon öppna. Som vanligt var jag nöjd med min skrift.
Själva arbetet utfördes i ett glatt humör. Halvtidsarbete är absolut en av dom bästa saker jag gjort på jobbet.
Livet är en enda stor fest det festas hej vilt just nu, både på jobbet och på privata planet.
Vi har så mycket roligt inplanerat så mycket spännande och utvecklande saker, vilket de nu slog mej att jag måste kolla upp hur det ligger till med giltigheten på mitt pass. Hmm.


Spännande ;)


Jockarp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar