fredag 8 november 2013

Sola i Karlstad....



Det händer mycket på ett par dagar. Jag har befunnit mej i Karlstad och ja, solen sken som den är känd för att göra.
Med mariannekolor på bordet hade vi en sittning med leverantörer.
Fyra timmars möte och vidare mot hotellet. In med väskan och mot en restaurang. Det är fullt ös.
Efter några timmars sömn var det dags för ett studiebesök på de nyaste renseri i Sverige och nog var det fint alltid.
Vi fick många tips och idéer med oss hem.
Chauffören hem var jag, chefen skötte alkolåset och jag resten :) det var en rolig resa med många skratt.

Under min vistelse norröver så kamperade myset med resten av familjen, dagislämning och hämtning gick utmärkt och bamsegympan hade varit rolig. Det har alltså inte gått någon nöd på henne.
När jag kom hem lyste det marschaller nere vid vägen, jag brukar älska ljuset av dessa men anledningen till att dom var tända var att dett skett en hemsk olycka.
Jag ryste i kroppen, livet är så skört så skört.
Jag kramade om mitt mys lite extra på kvällen.

Mer granris klipptes, jag ser ingen ände på det ;)och det gör faktiskt inget. Julen är välkommen
Lite kaffe och blurr.
Det nalkades lite jobb ute för mej och myset och sen var det en sittning med en polis som pysslar med förhör. Intressant jobb.




Åh så var det ju dags för den årliga höstmarknaden i stan. Det var två vuxna och ett mys  dom andra barnen var hos den andra föräldern och denna gången verkar det gått bra vilket är roligt både för föräldrar och det lilla barnet.
Mollie hade fått en slant av morfar vilken hon köpte sej en Doraballong för.
Hon var  glad över sin ballong.
Det var allt vi köpte så jag kan väl inte säga att jag är allt för stor konsument på marknaden.
Sorgligt nog var ballongen inte så hållbar, den sprack redan samma kväll.

En Löprunda som inte var jätteskön genomfördes, den var riktigt jobbig den första halvmilen, anledningen vet jag inte men vissa dagar är lite små tunga.

Möte på jobbet och myset fick åka till tusenfotingen, jag lämnade och hämtade henne vilket verkligen inte  tillhör vanligheten, jag har nästan saknat kontakten med fröknarna och dom andra små busfröna.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar