lördag 9 november 2013

I väntan på rätt läge ;)

Att få mej sluta blogga krävs nog att fingrarna huggs av på mej.
Att bli hotad i ett försök till tystnad har hänt förr, personer som sätter min blogg i ett förhandlingsläge.
Jag minns min ex frus försök väldigt klart.
Om du inte stänger bloggen kommer det att vidtagas rättsliga återgärder.
Om du stänger bloggen kan vi diskutera en bodelning.
OM DU STÄNGER BLOGGEN!!!!!
Jag gjorde det inte då och jag kommer inte heller att göra det nu.
Min vardag och min text är tydligen fortfarande intressant och ett känsligt ämne.

Till min vetskap har det kommit att det är någon myndighet som skriver ut varje blogginlägg jag skriver och tanken är att när läge är dra mej inför rätta.
Den myndighet skrattar jag rakt upp i ansiktet.
Det har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas några namn förutom mitt och mystes i min blogg som kan härledas till någon viss människa.
Så vad folk antar att det skrivs om dom är inte min huvudvärk. Och det vet nog varje påstådd myndighet om.
Om jag skriver om en man som inte visar intresse för sina barn så är det ju hans dåliga samvete som gör sej påmint. Kanske att jag slår huvudet på spiken när jag beskriver hur han beter sej.

Jag ansvarar för mitt barn och ser det som viktigt att hon sköts efter alla konstens regler, så tycker kanske inte alla. Har man barn så får man ta ansvar vare sej man vill eller ej och det även om man befinner sej i en personlig kris.
När jag säger att det verkar vara viktigare för vissa att ut och festa på helgerna än att vara med sina barn så vet jag vad jag pratar om.
Barnet i frågan har nämligen aldrig varit en helgdag hos berörd person. Märkligt och ledsamt tycker jag.
Sanningen är tuff men jag personligen mår jag bättre av att få ner den här på pränt, trots då hot om att dras inför rätta ;)

Detta är inte mitt krig men när jag blir indragen ideligen så måste jag agerar på något sätt. Jag tänker inte låta folk skriva och säga en massa skit om mej som jag inte har möjlighet att försvara. När person hänvisar till min blogg och säger att en dålig relation med sina barn beror på mej, då skakar jag på huvudet och frågar hur är det möjligt.
När saker förvrängs blir jag oxtokig.
När feltolkningar görs att barn är rädda för mej där det saknar helt grund måste jag försvara mej.
Jag är inte redo än att bara hålla tyst när människor kräker av sej osanningar om mej, kanske jag blir det en dag, men jag är absolut inte där än.

Näää se till att döva det dåliga samvetet med att umgås och ta hand om barnen istället för att kräk dynga på mej.
Lägg fokus på en god relation med barnen i stället för att hota en flata som blogga.
Och ja i skrivande stund är jag väldigt frustrerad och känner en sorg för dessa barn som har en förälder som inte har lust att vara med sina barn.

Min helt underbara sambo förstår min frustration och för att släppa lite på spänningarna tappades det upp ett hett bad, vi tände några ljus och kaffet hälldes på kopp sen låg vi bara där och småpratade.
Lyckan återvände och jag kom ännu en gång till insikt vad som är viktigt i livet.
Tack för en fin kväll.
Jag älskar dej Maria <3

Jockarp.

8 kommentarer:

  1. Bara stå på dig o låt ingen tala om för dig vad du ska skriva, följer din blogg varje dag o önskar jag var lika stark som du :);-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för raderna.
      Styrkan sitter nog i betraktarens ögon, jag är liten ibland jag med ;)

      Radera
  2. Finns det någon som kan vara rädd för DIG ?!
    Du skrattar ju och är glad hela tiden!
    Kram på dig från tomtemor ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tomtemor ;)
      Snart dags att klippa lite ris tycker jag ;)

      Radera
  3. Jag känner inte någon av er men läser din blogg ibland. Nu kunde jag bara inte låta bli att lämna en liten kommentar. Som skilsmässobarn vet jag vilka slitningar det kan bli föräldrar emellan hur tungt o jobbigt det kan kännas för den personen som blir lämnad. Jag tycker personligen inte att det passar sig att skriva såhär om barnens far, det är ju föräldrarnas ensak att reda upp sådana här saker som vårdnad. Det anser jag inte att du ska skriva ut här på din sida. Håll dig utanför o va där istället som en stöttande flickvän. Låt dom reda det som är biologiskaföräldrar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej.
      Jag uppskattar inte anonyma kommentarer här på min blogg, jag anser att har man något man vill säga till mej så vore det brukligt att stå för det ordet.
      Vad det gäller ovanstående text så hade jag mer än gärna hållts utanför det som sker.
      Men som jag skrev i inlägget så kommer det diverse osanningar om mej ideligen.
      När jag startade min blogg så var tanken att jag skulle skriva om vad jag känner och vad som sker i mitt liv, detta är vad som sker just nu.

      Vänligen Leonora

      Radera
  4. Hej! Håller me ovanstående talare,alltså den första då! ;) Tycker du e väldigt stark som står för de du tycker o känner! Inte speciellt poppis! Önskar ja hade haft hälften av din styrka o mod! Grattis till er kärlek o lycka till! <3
    Kram till både dej o Maria!
    // Anki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack Anki, trevligt med människor som skriver kommentarer och då även delar med sej av sitt namn ;)
      Vi tackar även för kramen.

      Vänligen Leonora

      Radera