söndag 10 november 2013

Promenadsnack....

En helt vanlig dag i November....


Jag älskar braiga dagar och gårdagen bjöd på njutning på hög nivå. Egentligen var det inget speciellt som gjorde det, jag mådde bra helt enkelt.
Morgonen började sådär med att myset blev biten i fingret efter en dispyt mellan ett par damer i treårs åldern.
Ingen skada skedd med lite tårar, kärlek från mamman och ett litet plåster så var vi på banan igen.
Jag tog en löptur 15 km i ösregn och ett par goa blåsor på fötterna blev resultatet på den turen. Det blåste kraftigt så det gick tungt även nerför.

Min gamla granne kom på besök och det var minsann alltför länge sen. Vi tog en promenad med barnvagnen, myset ville bli hemma så istället hoppade bonusbarnet i vagnen. Trevligt när man kan dela på dom små filurerna och att dom är trygga med oss båda.

Hem och fika på nyrullade chockladbullar.
Töserna och jag spelade lite spel men vipps skulle dom bada, det svänger snabbt må jag säga. Det döks och hoppades i skummet glädjen var stor.
Håret tvättades och i samband med badet hade jag tandvård. Hej plackers :)

Middag intogs i form av lax, gaaah så sjukt gott. Efterrätten för lördagen blev chockladpudding som givetvis två små damer vispade. Vispandet utfördes nakna med förkläde på. Sockersött så klart.
När nattningen skett, var det mys på hög nivå. Vi älskar att mysa i Jockarp.
Att sitta i soffan med tända ljus och höra vinden vina vilt utanför, det är helt underbart.

Skumt ;)
Nu ska vi ta hand om ett svin.

Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar