onsdag 13 november 2013

Säkerhet....

Under brobågen ;)


Febern var borta men lite hosta fanns, därför beslutade jag som har ensamrätt på beslut gällande min dotter att hon skulle vara hemma från dagis.
Hon tog en långfrukost när jag kom hem vid sextiden på morgonen, sju var hon klar med korv och stekt ägg intaget.
Jag var sliten och trött men det var ändå härligt att ha henne hemma och nära när hon nu inte var på topp.

Kroppen kickades igång efter ett par timmars sömn och det gick förvånansvärt smärtfritt.
Lilla fröken mini var på bvc och vägdes och mättes. En spruta i varje litet ben vilket fick oss att måla lille fan på vägen i tron om att hon skulle får febran och bli gnällig. Av det märktes det inte så mycket.

Vi gick ut i ett ösande regn, trädgårdsmöblerna skulle nu äntligen få sin vinterförvaring, ibland har vi inte så bråttom ;)
Myset drog till mormor och kvar blev vi. Jag tog några vändor med vedkärran och njöt av det.

Svärfadern kom med dagens lunch och för dagen var det thaimat, lyxigt med hemkörning. Gott var det med. Tack.

Fröken flickvän och jag satt i soffan och jag kunde inte låta bli att säga;
- Vi har det ju så sjukt bra.
Hon svarade;
-Ja hur skulle man nånsin kunna klaga på detta livet.
Ja, inte vet jag, allt känns så ruggigt bra.

Gympadags för myset och för dagen var både mormor och morfar med. Myset var mäkta stolt när hon skulle visa upp allt hon lärt sej.
Jag åkte med till stan jag med men jag tog en löprunda medans gympan pågick. Rundan gick över bron och jag hade den helt för mej själv, inte en människa syntes till men så regnade det ju med.
8 km på cykelbanor med gatlampor, lyxigt och säkert.

Kvällen avslutades på bästa sätt med nära och kära :)

Regn och rusk men ändå vackert :)



Nu är det utfärdsdags, hej :)

Jockarp.

7 kommentarer:

  1. Nu måååååste du ändra att du e ofrivilligt ensamstående, som det står här på bloggen ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Glömde mitt namn ju!

    Kram Linn

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;)
      Kram på dej med Linn, hoppas allt är toppen.

      Radera
    2. Vilken präktig hycklare du är, du har ju gjort nästan exakt samma som Jessica gjorde mot dig. Skäms säger jag bara o sänk huvudet lite!

      Radera
    3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    4. Hej Sara.
      Jag hänvisar dej till inlägget som heter Noll likheter, när du läst det och förstår var det står där är du välkommen att återkomma och diskutera hycklare ;)

      Vänligen Leonora

      Radera