lördag 16 november 2013

Bästa sättet?



Min fina löparklocka har fått en skada. Den funkar inte alls, efter en löprunda i ösregn la den tvärt av. Buuuu jag vill inte, jag är ju lite småkär i den.
I ett försök att få den lagad tog jag och småtjejerna en vända in till stan för att lämna in den hos urmakaren.
Han blev allt annat än glad och informerade mej om att innehållet i klockan liknar mer det som ses i en mobiltelefon. Och med det ville ha inte ta sej ann den.
Hepp slokörad och brist på vidare idéer drog vi vidare. Dagis nästa för myset. Hon var i gott skick och av förkylningssviterna såg man inte så mycket.
Favoritfröken tog emot henne och hon sken upp som solen, tog hennes hand och gick förväntansfullt med mot uteköket.
Jag rullade sakta förbi för att se henne där hon stod bland kastruller och sand. Hon såg lycklig ut.
Världens bästa dagis helt enkelt, i alla fall är det världsbäst för myset och mej ;)

En slät kopp kaffe i soffans vrå med familjen innan det var dags att bege sej till bruket.
Fredagsmyset är alltid trevligt och det även om jag är på jobbet. Det är lite annorlunda bara.
Jag noterade på dom sociala medierna att det var många som tog ett stadigt tag om flaskan i går.
Jag undrar varför, är det en depression eller var det för att det var nån match med fotboll på teven?
Som numera helnykterist ser jag lite sorgset på människor som dricker. Visst vissa säger att alkohol ses som fest, men i många fall vet jag att det blir annorlunda. Fest byts ut mot elände och ledsamheter.
Fest i all ära då familj och arbete sups bort.

Jag tänkte än mer på det när jag kom hem och hittade mitt sovande mys i soffan, när jag bar hennes helt avslappnade lilla kropp till sängs. Tankar på att mitt barn aldrig ska behöva se mej full, aldrig heller behöva gå till sängs ensam och rädd bara för att flaska må vara viktigare. Jag log men det var sorgset.
Vissa barn har det inte lika bra som min dotter så är det tyvärr.

Samtal om framtiden med fröken flickvän avslutade min kväll.
Det var samtal om stora saker och om förändringar.
Att allt inte blir som man tänker sej vet jag mer än väl, jag har fått erfara det på ett tufft sätt men jag anser ändå att allt löst sej för mej och myset på bästa sätt.
Fröken flickvän är i det läget nu, i valet och kvalet.
Jag stöttar och försöker få henne att tänka att bästa sättet helt enkelt kanske bara är ett annat sätt.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar