måndag 9 juli 2018

Är det sant?

<3
Jag började med ett löppass. Två vändor i mördabacken, bara för att jag kunde. Det var en go känsla när jag hörde Nomys låt Run i öronen och sten och grus formligen sprutade runt mina ben. Jag var ursinnigt stark uppför denna dag.
Dagarna har annars varit ömsom chill ömsom full fart. Vi har hängt i stan på festivalen, lyssnat på musik, pratat och kramats med mängder av människor. Livet är väldigt enkelt på sommaren minsann. Jag möter leenden vart jag än vänder mej. Som jag älskar det.

Myset och jag har haft fina dagar ihop, det är sällan konflikter nu och ingen är gladare än jag, men visst vi gör ju mest icke måste saker. Vi gör helt enkelt det vi vill och det är ju lite svårt att klaga på det.

Vi drog till poolområdet och där gjorde jag inte många knop, jag messade och läste en bok. En gång var jag i plurret och Mollie älskar det. Hon bruka gnälla på mej att jag är en badkruka och ja det är jag. Men jag lovade henne att i Thailand ska jag bada varje dag, det gillade hon ;)

Väldigt chill....
Bärplock....


Hem och korv på undantaget grillades. Vi fortsatte med en kaffe och mer samtal. Myset och jag lufsade hem men vi ville inte vara inne. Hon tog cykeln och jag apostlahästarna sen drog vi ner på Vesan. Alltså det var en magisk kväll. Det doftade underbart från dom nytröskade åkrarna. Svalorna flög över våra huvuden på jakt efter insekter. Jag gick barfota i stubben och halmens gyllengula strå var så inbjudande till att rulla runt en sväng, men jag lät vuxet bli.
Vi stannade till och plockade lite björnbär. Så galet tidigt dom mognat i år. Mollie åt, jag åt inte. Jag är ingen bärtjej precis.
Klockan var efter 21 men ingen av oss ville gå in, så vi lät bli. Jag körde lite ved och hon studsade med en boll.
Jag tror att detta är en av dom vackraste och skönaste somrar jag upplevt i mitt liv. Allt är så lätt, så vackert. Varför ser jag ingenting mörkt? Kan livet verkligen vara såhär? Är det sant?

Att jag fick ett mess på kvällen med orden "Vill bara säga att jag tycker om dej otroligt mycket och är glad att du finns i mitt liv"
Det ihop med orden från en annan viktig kvinna i mitt liv som skrev. "Jag längtar och saknar dej"
Fatta vad mycket kärlek och så många fina människor som finns i mitt liv...(Vänner)
Att jag kan ge dom så mycket trots att det känns som dom ger mej allt. Mäktigt.

Min plats på jorden.... Jockarp.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar