måndag 2 juli 2018

Kvinnligt......

Jag älskar min nya klänning ;)


Uppvak i tält. Ja jag gillar läget nu helt enkelt. Så länge min dotter gillar det och jag inte bryter ryggen av mej så kör vi på. Vi har sommaren till vårt förfogande och vi gör om vi vill, eller ja, som Mollie vill ;)
Min dotter sov ruset av sej efter partyt och jag satte mej i trädgården och drack mitt morgonkaffe. Men klockan nio fick det minsann vara nog. Jag kröp in i tältet och väckte henne. Hon började prata om trappor och hissar det första hon gjorde. Humf ja ibland undrar jag var allt kommer i från.

Vi fixade och donade, jag stekte pannkakor som vi skulle ta med oss till stranden. Väskan packades och vi drog och hämtade en klasskompis till myset sen angrep vi stranden.
Det var fler kompisar på plats så där slog vi läger. Barnen lekte och vi vuxna pratade om livet, träning och kärlek. Jag stötte även ihop med Mollie gamla dagisfröken. Vi gav varandra en stor kram, så härligt. Vi pratade om dagistiden, vi pratade nutid och vi pratade framtid. Väldigt mysiga och trivsamma timmar där på stranden. Socialt viktigt.

Fem timmar senare var vi hemma i byn och vi lagade middag ihop. Vi gillar det båda två. Delaktighet är bra och vi har väldigt roligt bland kastruller och bestick.

Jag fick några bilder skickade till mej från en man, en man som jag lärt känna nu i sommar, en man som jag glatt informerad att om han vore tjej och gay så skulle jag lagt in en bamsestöt. Ibland conectar jag så enormt starkt med människor. Jag undrar vad det är som gör att det är så.
Bilderna gjorde mej så otroligt glad. Jag såg en vacker kvinna i en klänning. En kvinna som var stark och stolt, en kvinna som var en kvinna. En kvinna jag gillar. En kvinna jag känner väldigt väl.....Mmm den kvinnan var jag.

Lata dagar....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar