onsdag 4 juli 2018

Skrattets dag.....

Den var det repris på ett antal gånger ;)


Dagen kickades igång med en tur i mördabacken. Dusch, packning av bil sen for vi iväg. Vi skulle ta oss från öst till väst. Vi tuggade mil och nådde vårt mål runt middagssnåret. En dam hämtades upp och vi tog oss till Liseberg.
Enormt varm vilket inte var så mycket att klaga på. Att det även verkade som om alla satt hemma i sina vråer för att heja på Sverige var inte heller något som direkt störde oss. Det var alltså rejält snålt med köer. Inga alls skulle jag vilja påstå.

Mollie var lite försiktig i början och vi var noga med att det skulle kännas okej för henne. Det ska vara roligt och spännande på Liseberg. Inte tvång och rädsla. Så ja, vi kände oss fram helt enkelt och modet växte på min dotter. Resultatet av det blev att vi hade en helt förträffligt rolig dag. Det var längesen jag hörde Mollie skratta så mycket som i går. Och jag ler av bara tanken på det.

Vi gjorde mer än att fara runt i karusellerna. Vi snurrade på chokladhjul, åt popcorn, glass. Vi smuttade kaffe på en parkbänk vilket gav utrymme för lite djupare samtal. Sånt som jag gillar stenhårt. Samtal på en parkbänk, finns det något som går upp mot det? tveksamt.



Vi lämnade av vårt sällskap runt 23:00 och begav oss hem. Mollie slocknade redan när jag kom på avfarten på E6:an. Hon var helt färdig, så lycklig, så glad och så otroligt trött.
Vi var hemma 01:20 och jag skulle bära in min något otympliga dotter via palatsets trappa, vilken är på tog för lång i dom lägena.
När jag la ner henne i sängen så såg jag att hon log. Hon älskar när jag sliter som ett djur när jag bär in henne i min famn. Jag tänker att det är minnen hon kommer att bära med sej av trygghet. Jag log och gick in i min säng och slog ihop på två röda.
Vilken dag. Den var fylld av kärlek glädje och skratt. Helt klart en dag som åker ner i braigalådan med en smäll.

Tack för den dag.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar