onsdag 25 juli 2018

Ta och ge...



Det är bara människan som har idéer, bara människan kan förverkliga dom.
Just i denna stund är vi på väg på en resa, vi har mött vårt första mål.
Jag vet är att det kommer bli en magiskt tripp.
Jag vet att vi kommer möta nya människor, vi kommer att se nya platser och vi kommer att uppleva nya saker. Vi kommer att utmanas och vi kommer att spränga nya gränser. Murar rivas och broar byggas.

Denna resa ska jag göra ihop med henne, hon min ständiga följeslagare. Hon som är mitt eget kött och blod. Hon kreativitetens mästare. Hon som ibland gör mej oxstokig. Hon som ibland gör mej livrädd. Men det också hon som får mej att le som ingen annan.
Hon ger mej så mycket glädje och att få uppleva ny saker och få se henne uppleva nya saker är magiskt.

Vi har några delmål men vi har även oplanerade tid, detta kommer att stimulera oss båda att ta och få kontakt med andra människor.
Vi ska bo hos kända människor och vi ska hysas in hos nya människor. Jag är så enormt tacksam över att jag har denna möjlighet, att det finns platser runt om i världen där vi välkomnas med öppna armar. Det är mäktigt och jag ska vårda dessa relationer ömt.

Vi har blivit inbjudna till att bo med människor i deras hem. Att våga öppna dörrar till sina hem och kanske även till andra platser är så otroligt vackert. Att avsätta tid för att låta oss ta del av deras paradis, deras magiska platser som ligger dessa människor varmt om hjärtat. Ja jag är tacksam, så tacksam.
Vi kommer att ta från dessa människor men vi kommer också att ge av oss själva, låta andra människor få möjlighet att ta del av vårt liv och vår kärlek.

Som vanligt i mitt liv kommer det att blandas hejvilt, från topp till dal från lugnet till fullt ös. Jag behöver balansen och denna resan är inget undantag. Jag kommer befinna mej vid vattnet, på fjälltoppar, vackra dalar och mitt i en storstad. Jag älskar dessa kontraster. Det är livet.

Med dessa förväntningarna skrivna så kommer det med all sannolikhet också bli lite sparsammare med blogginlägg under en tid framöver. Jag kommer att uppdaterar vad som pågår i vårt liv när jag känner att jag vill och när jag har behov av det. Det kan bli varje dag eller kanske inte alls. Hur som helst ni som vill hänga med oss på resan är välkomna via instagram, stor risk att det kommer en och annan uppdatering där på vår färd ;)

Njut av sommaren och njut av livet. Det är liksom det som är hela grejen det <3



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar