tisdag 31 juli 2018

Sverigeresan....



Den magiska Sverigeresan fortsätter. Vi lämnade gruvan och Falun för att ta ett kort stopp i ett av Sveriges mest kända hem. Vi styrde mot Carl Larsson gården.
Det är runt denna plats jorden snurrar, det var vad Sundborn var för Carl Larsson och ja det var vackert. Jag förstår hans känsla, det är så Jockarp är för mej. Jag kan befinna mej runt om i världen men det är i Jockarp mitt hjärta är.

Vi tuffade vidare ner genom Dalarna och gjorde några korta stopp längs vägen. Siktet var inställt på Västerås.
Och vilken glädje det var när vi parkerade utanför våra vänners hus. Det var ett tag sen vi sågs men våra samtal tog vid där vi sist slutade. Allt känns så fullkomligt i deras sällskap.
Dessa människor har varit med mej genom åren och vet min historia, dom har sett mej totalt förkrossad och nedbruten. Deras stöttning har i bland varit en viktigt del i min överlevnad. Deras hem har varit en oas för mej under en svår tid i mitt liv. Det kändes som att komma hem när jag åter satt och smuttade på mitt kaffe och pratade om livet.
I dessa lägen känner jag att det är onödigt långt mellan Västerås och Jockarp. Och det sorgliga med våra möten är att saknade till västeråsfamiljen alltid blir så stark när vi kramats hej då. Men så är livet.



Vi körde vidare mot Stockholm till en böna. Maten puttrade på spisen när vi kom, välkomnandet var massivt.
Vi åt sen tog vi en promenad för att se oss om i omgivningarna. Vi köpte en glass, strosade och samtalade. 
Efter en förbannelse över att jag fått en P-bot så intogs kaffe på balkongen. Vi kröp ihop i mysställnig det surrades om livet och vi skrattade galet mycket. En skön kväll.
Mollie spelade lite spel men hon kunde inte heller låta bli att mysa in sej. 
Nattning skedde och för oss blev det sovning ute på balkongen. Mollie älskare det och det är så härligt.

Ja med de skrivet så fortsätter våra dagar ett tag i Stockholm. I dag tror jag att vi siktar in oss på Lars Lerins utställningen på Liljevalch och lite stors på stan, det låter som en bra dag ;)

Tack Sverige....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar