fredag 20 juli 2018

Vackert så det gör ont...



Efter att ha jobbat fyra dagar efter tre veckors ledighet kände jag ett väldigt behov av åter vara just ledig.
Från och med nu ska jag under sex veckor bara lufsa runt i paradiset och bara göra sånt jag vill och träffa människor jag vill. Hur lyxigt är inte det då?

Jag hämtade upp myset från sista dagen på fritids. Och hon började bums berätta om att en kille kärat ner sej i henne.
Hur vet du det blev min självklara fråga? Han sa att jag var snygg sen sprang han efter mej hela tiden. Okej svarade jag. Och hur gick det sen då? Nä sen berättade jag att det var min sista dag på fritids och då frågade han om vi kunde kramas och jag sa att det går bra för jag är ju väldigt kramglad.
Jag fylldes av värme och jag log åt att hon berättade vad hon kände och hur hon tyckte om hela situationen. Jag älska verkligen att hon delar med sej. Hoppas det håller i sej.

Det var sjukt varmt men jag var i behov av en löptur, den blev kort och den blev extremt het. Totalt dygnsur av svett spatserade jag in i duschen för uppfräschning. Jag behövde göra mej redo för firande av ledigheten, vi ville fira rejält så vi körde och köpte lite god mat och drog vidare till Valhall och Ätterstupan.
Det är hemska sägner och förhoppningsvis bara myter om platsen. Det sägs att man innan den kristna tiden kastade ner gamla och sjuka ner för det 40 meter djupa stupet. Att dom gick en säker död till mötes råder det ingen tvivel om. Förvisso är det en bedårande vacker plats att dö på men jag vet inte om jag föredragit det där stupet. Hua.

Vi var ensamma på platsen och jag tror att jag blivit väldigt besviken och störd om det varit andra människor där. Vi ville vara vi. Vi åt vår mat och vi njöt av utsikten och av varandra. När myset var färdigäten så kröp hon upp i min famn och pratade om skolan och om att hon skulle få en egen nyckel till palatset. Jag bara njöt av hennes närhet och av att lyssna på hennes längtan.
En helt underljuvlig start på ledigheten.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar