måndag 30 juli 2018

Vi gruvar oss.....

Denna kille <3


Från Åre började vi tuffa neråt i landet. Vi hade vårt mål för dagen klart för oss men att ta sej dit krävde ett antal mil i onödan. Skogsbränderna härjade i vår väg. Vi fick vända och ta ny väg, säkerheten framför allt.
Vi stannade till och åt lunch sen bar det ner mot Edsbyn. Ännu en bonde från förra årets bonde söker fru skulle våldgästas.
Vi blev mötta av bonden och hans hund. En stor kram och en visning av gården. Det var så härlig att åter ses och så mysigt att strosa runt och känna på dyngluften:) Mollie matade den lilla minigrisen Babe med lönnlöv. Hon skrattade åt den lille bladätande grisen.

Vi kramades hej då och vi körde tio mil till vi var framme i Falun. Falun koppargruva var första stoppet. Alltså vårt land är magiskt. Det finns så otroligt mycket att se och uppleva. Jag får bannemej nypa mej i armen i bland, jag kan knappt tro att allt detta vackra och intressanta bara ramlar i min väg.
När vi stod vid dagbrottet vid gruvan så vände jag mej om och såg en backhoppningsbacke. Jaha du sa jag till myset. Dit upp dit ska vi. Okej mamma sa hon och hoppade in i bilen.
Vilken utsikt. Jag tror inte jag sett så mycket vacker natur och storslagna vidder på någon annan semester. Grand Canyon och Highway 1, släng er i väggen, här är Sverige ;)

Mmm nu ska vi tuffa vidare i vårt vackra avlånga land, vi ska se och uppleva nya saker. Vi ska fortsätta att göra det tillsammans. Detta är magiskt. Detta är livet.





Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar