onsdag 11 juli 2018

Duckface....

Ankhäng ;)


Öm i hela kroppen efter en natt utomhus i soffan på altanen. Aj, jag är för gammal men myset låter sej inte påverkas av mitt gnäll om åldern. Det kunde varit värre säger hon alltid, du kunde varit 45, Eh lägg av säger jag tjurigt till henne. Jag älskar att hon är retlig, även att hon fattar ironi är ju latjo.

För att få ordning på kroppen blev det en löptur, mördabacken men för övrigt en väldigt lugn tur.
När jag kom hem välte jag i mej lite stektfläsk. Redo för dagen.

In till stan för att investera i en ny badleksak, den gamla delfinen exploderade i ett svagt ögonblick och är således historia nu. En anka köptes och det var minsann inte den lilla ankan. Den blev gigantisk.
Vi pumpade upp den och Mollie seglade iväg. Jag fick gå ut efter henne efter en stund, ett förmaningstal följde om att hon inte fick gå så långt ut, det mottogs sådär bra. Antingen lyder du eller sticker jag hål på ankan. Så är det. Jag var stenhård, noll förhandlingsläge alltså ;)
Sur som ättika kom hon upp på land och surade. Jag förklarade för henne att hon är duktig på att simma men att ankan lätt kan dra ut till havs och det med henne ombord. Och då hjälper det inte med hennes simkunskaper.
Hon mjuknade något och vi tog en promenad längs med strandkanten, vi gick hela stranden och målet blev bryggan. Där träffade hon en klasskompis och då var vår konflikt totalt bortblåst. Skönt.
Jag tog en kaffe vid bryggans kant och tjittjattade med lite folk som passerade. Livet.

Kvällen blev bra, vi lagade mat ihop, eller jag kockade och myset dukade. Trevligt.
Efter middagen tog vi en tur med motorcykeln ner på Vesan. Mollie fick skrattfnatt när jag körde så fort så kepan flög av, vi fick vackert vända och hämta upp den igen ;)
Hon kommer bli ett monster med fordon det är ett som är säkert det.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar