lördag 7 juli 2018

Stjärnorna....

Konstskolan nästa ;)


Morgonen började med ett smärre psykbryt. Jag lastade hela bilen med pinaler och körde till miljöstationen. Jag möttes av stängda grindar. Anläggningen har öppet varje dag utom just på fredagar. Morr säger jag bara. Säckarna fick vackert ligga kvar i kärran.

Jag var i behov av lite fysiskt arbete och med den något förklenade armen så tar allt längre tid. Men jag körde lite ved. Det är nästan helt tomt och det är lika bra att börja lite smått så man slipper stressen inför vinter.
Medans jag körde ved målade Mollie tavlor, mellan varje lass kom hon ut och visade ett nytt alster. Hon är grym.
Tavlorna är tänkta till att placeras på vår nya uteplats med orangeri, ute-SPA och utekök vilket vi ska bygga inom dom närmaste 10 åren. Men nu är alltså tavlorna klara och det är ju toppen det ;)

Jag fick ett samtal under gårdagen, det kom råd angående hur jag ska använda sociala medier. Jag såg det som en tillrättavisning och jag tog emot det med förståelse. Dock flinade jag åt det också.
Det är sån skillnad på liv och liv. Jag har mitt liv i Jockarp på min gård ihop med Mollie och det kommer jag ha även efter hösten. Jag tycker det är kul med tv och media överlag inget snack om det, men samtidigt så är det inte mitt verkliga liv, det är bara en liten kort period i mitt liv.
Men dom som jobbar med detta, det är deras liv, hela tiden. Jag ser en skillnad där. Jag lever mitt verkliga liv dom försöker styra mitt "kortaperiodenliv" Och det får dom göra ;)
Jag ska verkligen föröka lägga band på min öppenhet men det retar gallfeber på mej att människor gör sina egna tolkningar så ofta, och att dom gör dom så fel. Vad är det som är så svårt med att fråga. Är det rädslan över att kanske inte få det svaret man vill ha?

Att jag ibland kallar möten med människor för dejt behöver ju inte betyda att det är en potentiell, flickvän/fru. En dejt för mej är ett möte med en annan människa. Är jag unik? Nä troligtvis inte. Men om man i sin egna lilla värld tror att det är så och utgår från det, ja då kan det slå slint fullständigt i tanken. Där vore det väldigt lämpligt att fråga istället för att bara tro. Jag svarar ju gärna ;)

Jag fick besök av en böna, vi hade en förträffligt fin eftermiddag. Lite chill i solen sen pimpade vi till oss för en kväll på stan.
Jag målade naglarna, både händer och fötter, Mollie berättade hur jag skulle göra, det blev väl sådär.
Redo för festival. Karusellåkning, langos, kaffe och vin. Massvis med folk och det är helt underbart, vi pratade med både bekanta och icke bekanta. Livet.

Vi lämnade dock stan tidigt och for hem. Vi parkerade oss i soffan på altanen under täckena. Ljusen tändes i lyktorna och mer vin intogs ihop med popcorn, vatten och choklad ;)
Där låg vi och filosoferade och tittade på när stjärna efter stjärna tändes på en allt mörkare himmel.
Vilken kväll och vilken natt.


Tjjoho....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar