torsdag 5 juli 2018

Rosor.....

Kaffehäng....


Tanken var en långtur i löparskorna men när termometern visade på 23 grader redan klockan sju kände jag bara att det var en kass idé.
Jag tog en mindre runda, en sväng inom stan. Det var marknad och det hade jag på något vis glömt. Jag drack lite vatten på torget sen fortsatte jag min färd. Jag orkade inte med varken marknaden eller dess knallar just då.

Mollie Vilhelmsson sov som en stock när jag kom hem och det fortsatte hon med till halv tio på förmiddagen. Tufft med sommarlov vill jag lova ;)
Hon kom upp lite småyr och kröp upp i min famn, hon var på kramhumör, vilket passade mej fin fint.

Jag frågade stranden eller poolen. Svaret blev poolen, lite skönt kände jag, sanden har en förmåga att befinna sej på fler platser än just på stranden när vi kommer hem.
Mycket folk vid poolen och ett par grabbar från Mollies klass kom, dom och deras mammor hängde vi med under resten av dagen, vilket var ända till 17.00.

Hem en vända sen bar det av till stan. Langosmiddag. Snabbt, lätt och sommarkänsla. Vidare gick vi till kyrkan i stan där Mollies kusin skulle sjunga.
Det var superskönt att komma in i kyrkan efter den massiva hettan under dagen.
Det var många duktiga musikanter och sångare på plats men Mollie var lite sliten efter dagen så efter att kusinen levererat skönsång så lämnade vi faktiskt lite ofint kyrkan. Men ja så jobbade vi.

Jag plockade en ny bukett blommor och satte in på bordet under kvällskvisten. Jag blir lite småkär i den känsla att bara gå ut och plocka. Jag är lite sugen på att plantera lite rosenbuskar på palatsets domäner. Tänk vad underljuvligt att bara gå ut och plocka ett fång. Lyxigt.

Langostime.....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar