tisdag 24 juli 2018

Fett nöjd.....

Supernöjd med mina nygamla skor....


Långlöpning, fall i skogen och sovning på soffan var nog tre delaktiga saker till att jag vaknade och var väldigt stel i kroppen.
Jag tog en liten lätt löptur för att få ordning på kroppen. Grymt varmt så det tog inte många kilometer förrän tröjan var plaskvåt.

Hem kom jag och myset började bums prata om investering av present till morfar dom fyllde hela 63 bast. Snubben börjar bli gammal ;)
Vi drog i väg och hon skulle köpa en kaktus till honom. Dom var supersöta, fina färger. Hon klarade inte välja så vi slog till med en gul och en röd. Dessa slogs sen in i presentpapper. Hanteras varsamt borde det stått på utsidan, risken var överhängande att det skulle bli ett par stick i fingrarna i själva öppningsskedet.

När vi kom hem hoppade hon i sin finklänning och gick till undantaget för att fira sin morfar, hon kunde liksom inte vänta. Jag drog i gång röjsåget och slog lite gräs runt palatset. Behövligt.

Jag röjde även inne, det skulle packas lite och jag hade lite saker jag trodde jag visste låg, men se där hade jag bestämt fel. Palatset är verkligen stort när man inte hittar sakerna man letar efter, det finns liksom skåp och vråer överallt. Men det bästa är att man ibland hittar saker som man inte trodde man hade kvar. Jag hittade ett par kängor som jag red i på den tiden det begav sej. Jag läste att dom var från 1998. Inte helt nya alltså. Dessa putsade myset till mej så nu ska jag använda dom höst och vår. Kanon ju ;)

Jag avbröt letandet och drog i väg på restaurang med min dotter och mina föräldrar. Ett trevligt sätt att fira födelsedagar på. Att notan stod på mej var inte mycket jag brydde mej om, det kändes liksom väldigt bra. Mina föräldrar är fantastiska och dom sätter alltid sina barn och barnbarn främst. Vackert.

Hem och kaffe på altanen, mollie välte i sej en tårtbit, jag lät bli :)
Packningen återstod och den fick vi angripa. Mollie packade sina nallar och jag grymtade på henne om att hon måste ta med sej sin sommarläxa annars kommer vi få skällning av fröknarna, hon brydde sej inte så värst mycket men boken åkte minsann ner i alla fall. Nån ordning får det vara på torpet.

Matglada...



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar