måndag 8 maj 2023

Banksy…….





Efter att vi lagt oss halv nio på kvällen så vaknade vi tidigt. Men vi gick inte upp. Det är en ganska ny erfarenhet för mej ;) 

Jag satte på kaffet när jag gav Kennet mat sen spatserade jag tillbaka till sängen med kaffekopparna. Där låg vi och filosoferade och avnjöt dagens första kaffe.

En löptur med Mr K på ett bedårande grönskade Ryssberg. Alltså det är nyp sej i hela kroppen känsla just nu. Ibland tror jag inte på allt vackert som händer i mitt liv. Är det verkligen så. Är det verkligen mitt liv. Jag är så otroligt lycklig på alla plan. Allt viktigt är så vackert.

När vi kom hem efter en timmes njutning på berget skulle tre kids äta och fixa sej iordning. Plus att vi själva skulle duscha och göra oss redo för resten av dagen. Kennet lämnades på undantaget sen drog vi i väg mot Malmö.

Vi lämnade kidsen på Emporia och drog vidare till en konstutställning. Jag har velat se den så länge men vi har inte lyckats få till en dag i kalendern för än just nu den 7 Maj. Banksy hur coolt var inte det. Wow säger jag bara, så glad att vi äntligen kom dit. Vackerheten, allvaret, ironin och konsten. Jag bara älskar det. Imponerande och udda. 

Vi var på utställningen nån timme sen åkte vi tillbaka tillbaka till Emporia och käkade middag. Vi hade lite som skulle shoppas så det styrdes upp innan vi vände hemåt mot byn. 18:00 rullade vi upp i en grönskade allé. Kastanjerna står snart i blom.

Lite altanhäng innan solen gick ner bakom berget och kylan kom. Vi gick in och myste en liten stund till innan min kärlek och kids var tvungna att rulla vidare för en ny vardagsvecka.

En fin helg är till ända och jag är helt fullproppad med energi från allt fint jag fått uppleva. Tack för det.









Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar