onsdag 31 maj 2023

Picknick……





Cykeln skulle med till skolan, det väntade en utedag vid havet. Jag kramade om min dotter och lämnade både henne, cykeln och fikaväskan. 
En promenad med en tjej, min tjej, som avslutades i en glänta med en kopp kaffe var magi. Alla dagar skulle startat så. Hon till jobbet och jag och Kennet hem. Jag styrde upp lite måsten vilket måste få ett slut. Det är för mycket måsten i livet.

Mollie hämtades upp efter avslutad skoldag och vi fick ta en vända till Ica. Vi hade lite kvällsaktiviteter som väntade och det innefattade då även en picknick. På menyn stod det pasta pesto kycklingsallad. Jo jag tackar jag.

Maten fixades och vi packade väskan. Ett runt brännbollsrack packades ner. Vi var redo.
Vi mötte upp Mollies klass på slottsudden och brännbollsmatchen vuxna mot barn tog fart. Segrare? Föräldrarna givetvis ;)
Det var en mysig kväll men vi avlägsnade oss dock först. Mollie har haft lite trubbel med kisseriet några dagar nu så hon var i behov av en toalett. Idag har vi tid hos doktorn som väl är, så vi hoppas på bättring.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar