tisdag 16 maj 2023

Chill……





En aning stel i kroppen dom först stegen jag tog. Men jag rättad till mej innan jag kommit ut i köket.
Knäet smärtade så jag drog i mej ett piller och kladdade på lite tiger balsam. Kvart i sex spatserade jag och den lille kamphunden ut på ett skirande grönt berg. Det var skönt att gå i sakta mak och känna den grusade vägen under mina fötter 

Mollie fick frulle och jag körde henne till skolan. Vidare blev det en sväng till affären. Det var tomt i huset och det behövdes fylla på ordentligt.

Jag åt ett par frallor och välte ner lite mer kaffe sen gick jag och la mej på soffan på altanen. Jag skulle njuta av dagen och läka. Kroppen slås sönder av långdistanslöpning och eftersom jag tömde ut alla resurser på grund av kräkandet behövde jag både mat och vila. Kennet sällskapade mej och det var perfekt väder. 

Jag fick lite feeling efter vilan så jag gick ut i verkstan och skapade mej ett nytt alster. Älskar när det finns tid för skapandet.

Mollie hämtades upp från plugget och vi lagade mat gemensamt. Mysigt.
Efter mat och disk rullad jag söder ut till min kvinna. Jag kände att måndag var en perfekt dag att köpa en bukett blommor. Så blommor blev det. Hon blev glad.
Tre timmar fick vi ihop sen väntade nattjänstgöring för mej.





Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar