onsdag 24 maj 2023

Utomhus…..




Jag vaknade halv fem. Pigg, glad och förväntansfull. Jag kröp närmre som den stora skeden och där låg jag och lät min mun möta en mjuk nacke. Den känslan. Magi.

Vi tog oss upp och drog i oss en kopp svart sen hoppade vi springskorna och gav oss iväg. Vi mötte morgonen tillsammans på berget. Vi höll oss på stigarna och det var brutalt vackert. Solen försökte kämpa sej igenom molnen men det var motigt. Vi tog en pusspaus vid en utsiktplats. Vi unnande oss några minuter med att skåda vackerheten. Vidare på stigarna. Klockan sju var vi hemma igen och då med ca en mil i benen. Bra start på dagen.

Mollie väcktes och jag fixade med en taco till henne. Redo för plugget alltså. Jobb och skolan för alla utom mej ;) 
jag körde till Najsum till min vän och vi tog en långpromenad på närmare 12 km. Det är enkelt att vistats utomhus nu, en aning extra tacksam över att jag inte är pollenallergiker är jag ju också förstås.

Jag hade lite grejer att pyssla med innan jag skulle iväg men jag undvek inomhus.
Åtta timmar iväg för att sen komma hem till fudgeprovning och massa mys.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar